Reply To: Geschakelde voeding in power conditioner?

Het gebruik van iFi Power X, als vervanging van de standaard externe voeding, geeft idd ook nog een gehoormatige verbetering. Het is een relatief kleine verbetering die zich in mijn set uit in meer rust, detail en wat zachter / ronder aangezet midden en hoog. Met name bij stemmen valt het op. Ook de plaatsing verbetert duidelijk hoorbaar, bepaalde effecten lijken zich verder buiten de speakers af te spelen.
Waar deze voeding upgrade echter de meeste impact op heeft, is op mijn LG Oled tv. Ik dacht al een mooi scherp beeld te hebben, maar dat kan dus nog beter. Meer scherpte, contrast en vooral veel meer diepte in het beeld. Bizar…..
Overigens was de enorme initiĂ«le impact mede te wijten aan de overstap naar Supra cat 8 UTP bekabeling. Terugplaatsen van de Audioquest Forest UTP is een echt een duidelijke downgrade van het geluidsbeeld. Waar de Supra vooral meer frisheid toevoegt in vergelijking met de AQ. In mijn set doet Supra het sowieso erg goed, komt wellicht door de matching met mijn AP Classic speakers….Kortom, ik vind de set nu erg in balans klinken. De bekabeling en power conditioner zijn de spreekwoordelijke kers op de taart geweest.
Ik kijk nu voorzichtig naar een streamer upgrade (CXN V2) en andere speaker kabel (Driade Flow). De AP VCF V staan ook nog hoog op mijn lijstje, ben erg benieuwd wat deze speaker ontkoppeling doet met de sound….