Reply To: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator

Hallo Laurens,
Ik heb nooit een gezamenlijk maximaal vermogen aangesloten dat hoger is dan 900 watt. De versterkers zullen niet dat vermogen continue trekken en Audes kan daadwerkelijk 900 watt continue aan belasting aan. Voor de zekerheid zou ik deze vraag stellen aan de importeur in Nederland, City Audio Trade.
Maar er is een overweging die misschien wel belangrijker is: de ‘truc’ van een balanced power transformator is dat het voor alle aangelokten apparatuur een nieuwe virtuele 0-waarde creëert. Wisselstroom kan je als een sinusgolf zien en het nulpunt van de sinus (waar hij van – naar + overgaat en vice versa) is in de praktijk niet altijd 100% correct in huis, door allerlei apparatuur. Daar komt verstoring vandaan.
Op moment dat je een deel van je hifi keten op de ene en een deel van je hifi keten op de andere power conditioner hebt aangesloten, dan hebben ze niet allemaal diezelfde 0 referentie, waardoor er alsnog verstoringen (kunnen) ontstaan. Dat hoor je! Dat hoor je heel erg duidelijk zelfs.
Daarom is het wellicht goed om eens te luisteren naar een ST1500 en dan te vergelijken wat er gebeurt als je een deel op de één en een deel op de ander aansluit, versus alles op de ST1500.
Ik ben het met je eens, het zijn dure apparaten, ik heb er lang tegenaan gehikt. Maar ze zijn als een tank gebouwd en als je voldoende vermogen hebt, dan kan je er de rest van je leven mee toe.
Ik luister veel verschillende apparaten thuis en ik ben tot nu toe nog geen apparaat tegen gekomen dat niet profiteert van de Audes in het resultaat wat ik hoor. Dat is niet perse het merk Audes, maar het type power conditioner dat met de gezamenlijke nieuwe 0-waarde grote impact heeft op de hele keten.