Monday, May 12, 2025

Reply To: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator

HansHans
Participant

<p class=”MsoNormal”><span style=”font-size: 11.0pt; font-family: ‘Calibri’,’sans-serif’; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-bidi-font-family: ‘Times New Roman’; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; color: #1f497d; mso-themecolor: dark2;”>Ik heb dit item over de powerconditioner van Ades met interesse gelezen. Zelf wil ik ook graag de stroomvoorzienig van mijn audio-installatie verbeteren, maar vind het aanleggen van aparte bekabeling iets te ver gaan. Ik zie het ook niet zitten om met filters te gaan experimenteren. Daarom zou ik het wel interessant vinden om eens een ST-900 uit te proberen. Het enige nadeel blijft wat mij betreft de prijs. Ondanks dat Matijn er al een opmerking over maakte, vraag ik me af of er deelnemers zijn die al eens een ‘gewone’ scheidingstransformator hebben uitgeprobeerd. En dan geen utiliteitstransformator, maar bijv. een medische scheidingstransformator. In de polyMIT 1000 wordt een 1000VA ringkerntrafo van Sedlbauer (D) gebruikt, die je overigens ook los kunt kopen (€ 250). Ze zijn natuurlijk niet zoals de ST-900 voor HiFi-toepassingen ontwikkeld, maar zullen naar verwachting enig positief effect op de kwaliteit van de stroomvoorzienig hebben. Ben benieuwd naar jullie reacties.</span></p>