Tuesday, February 18, 2025

Reply To: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator

Pieter ClaesPieter Claes
Participant

Dag Wijnand,

Bedankt voor je antwoord.

Volledigheidshalve stuur ik het antwoord van de importeur van Audes even mee (ik had het hen ook gevraagd):

<span style=”font-size: 12.0pt; font-family: ‘Calibri’,sans-serif;”>”Schakelende voedingen kunnen stoorsignalen geven aan het lichtnet. In het geval van een Power Conditioner met 1 trafo (ST = Single Trafo) kan dit stoorsignaal op de andere aangesloten apparaten terecht komen.
Dit wil je liever niet, daarom heeft Audes in haar vlaggenschip de DT-3600 een 2<sup>e</sup> trafo gebruikt (DT = Double Trafo) en op deze manier een 2<sup>e</sup> circuit gegenereerd dat gebruikt kan worden voor randapparatuur waar bijv. een schakelende voeding in zit. Op deze manier voorkom je dat er een stoorsignaal van een schakelende voeding apparatuur bereikt die op het 1<sup>e</sup> circuit aangesloten zijn.”</span>

Hij raadt ook de nieuwe <span style=”font-size: 12.0pt; font-family: ‘Calibri’,sans-serif;”>ST-500DC Power Conditioner aan als tweede Audes om dan die SMPS op aan te sluiten. Vanuit commercieel standpunt begrijp ik hem natuurlijk. Of het echt wat gaat uitmaken als de SMPS als goed ontworpen is, zoals je zegt, dat is de vraag natuurlijk. Ik denk niet dat mijn apparatuur (en ruimte) van die orde is, dat het een groot verschil maakt.
</span>

Groetjes Pieter
<div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>