Saturday, December 7, 2024

Reply To: Wat is mijn beste volgende stap?

DNLA (ook wel UPnP genoemd) heeft twee delen: de ontvanger, in jouw geval de WiiM, en een zender, in jouw geval de computer, maar bij jou ontbreekt nog de zender. Je hebt een extra programma nodig, een UPnP server. Nu heeft Windows er 1 ingebouwd, maar die staat niet standaard aan. Hier vind je meer informatie: https://www.computerhope.com/issues/ch001367.htm

Daarnaast is het zo dat UPnP (DLNa) in je netwerk werkt. Dat betekent dat zowel je computer als de WiiM in je netwerk moeten hangen. Dat kan bedraad of via WiFi.

Bedraad werkt alleen als je switch ook met een draad aan je modem/router hangt. De computer met een draad naar de switch en van de switch met een draad aan de WiiM is niet voldoende, dan is er geen netwerk.

Mijn advies: zorg er eerst voor dat je het met WiFi aan de praat hebt, en dat je de UPnP/DLNA server op je computer eerst aan de praat hebt en de WiiM die ziet. De muziekfiles moeten dan ook in de juiste folder staan e.d.

Ik ben geen Windows gebruiker, dus kan je daar niet mee helpen. Verder kan ik je ook niet verder helpen met netwerk zaken als wat hier boven staat niet duidelijk is, want ik kan het niet duidelijker dan dit opschrijven.