Reply To: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator

Nee, dit is geen grap en ja hoor, als iemand van de positieve werking van het netwerk, verschillende switches, de voeding en de ethernet en AC- en DC kabels overtuigd is…nice to meet you! Ik volg regelmatig het nieuws hier en heb met veel belangstelling de switch test gelezen. Vandaar mijn verbazing dat het verschil tussen de iPower2 en de iPowerX in combinatie met je switch niet te horen is ;-). Food for thought.
Hierboven:
“Ik heb recent alle aanpassingen weggehaald om te valideren dat het niet ‘gewenst gehoor’ is: …. ethernetkabel rechtsreeks in de router (zonder switch)”
Enkele observaties:
– welke switch? Ik kan het hierboven niet zo snel terugvinden.
– zou het kunnen dat de iPowerX (of -2) met een (bepaalde) switch (bv. Netgear GS108) beter ongewenste bijeffecten onderdrukt dan met een andere switch?
– zou het direct inpluggen in de Audes van een iPower smps juist het gebruik van een iPower, of het relatieve verschil tussen 2 varianten, minder hoorbaar maken? Zodat iemand die “direct in de muur” of een powerbar gaat een andere waarneming doet?
Behalve subjectief (of beperkt objectief) zijn prestaties in audio afhankelijk van de (unieke) set en de power en alles daaromheen zodat generaliseren soms maar beperkt mogelijk is. Het intrigeert mij als iemand iets anders hoort dan ik maar ik accepteer dat volledig en registreer het als een data point. Er is geen absolute waarheid in audio, daar kunnen we het misschien over eens zijn ;-).