Thursday, January 16, 2025

Reply To: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator

Alpha to OmegaAlpha to Omega
Participant

Ook ik ben aan het rondkijken om mijn stroomvoorziening te verbeteren. Dacht aan een isotek aquarius v5 of een audioquest niagara 3000. Maar dankzij dit artikel gaat de voorkeur naar een audes st900dc.

Eerst gekeken hoeveel watt mijn installatie gebruikt met behulp van een energy socket van homewizard. Stereo installatie van 5 apparaten gebruikt 80 watt maximaal bij inschakelen en knetterhard afspelend 64 watt. En normaal muziek luisterend 55 watt. De surround installatie gebruikt 320 watt max bij inschakelen en knetterhard afspelend. Normaal volume is het 220 watt. Na deze onthutsende gegevens toch maar even de waterkoker getest, precies 1800 watt wat ook op het type plaatje staat. Dus ik ga er nu vanuit dat de st900 zwaar overbemeten is voor mij en ik voor de helft van het geld een st500dc kan kopen. Helemaal omdat ik alleen stereo ga draaien er op en de surround op een ander stopcontact (maar wel op dezelfde audio groep doe). Toegegeven de st500dc ziet er minder spannend uit zonder metertjes en het is nog even wachten op een officieel review of hij net zo goed presteert als zijn grotere broers…..

In ieder geval wilde ik het idee van de energy socket meegeven voor degene die twijfelen wat of het vermogen is van hun installatie in plaats van alles op te tellen van de type plaatjes. Wat ook grappig is het grafiekje wat je op de app ziet: je ziet elk apparaat opstarten met de bijbehorende stroom pieken die na een paar seconden zakken tot het normale verbruik. Succes met het bepalen welk apparaat je moet aanschaffen.