Reply To: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator
@Wilfried, over de set, ik heb een Synergistic Research UEF switch, Grimm MU2 en SPEC RSA-M99 versterker. Ieder component is aangesloten op een eigen groep in de meterkast.
Ben gaan experimenteren voor dezelfde redenen als Martijn noemt, toch een nog grotere scheiding van de rest van het huis en de rommel die daar vandaan komt. De SPEC versterker had ook last van een brommende trafo, wat super irritant was en ik echt wilde oplossen.
De Yeti reduceerde die brom nauwelijk en begon zelf ook mee te brommen. In de Audes is een DC blocker ingebouwd en die deed zijn werk goed. Maar ik vond hem in combinatie met de SPEC (ook klasse D) wat afgerond en miste wat dynamiek en levendigheid. Ook geprobeerd of alle componenten op 1 filter beter klonk i.p.v. ieder op hun eigen stroomgroep, maar de MU2 knapte daar niet van op (gelijk aan de ervaringen van Fred M).
Uiteindelijk combineerde de SPEC het beste met een simpel filtertje van Puritan (PB104DC). Daar net een netkabel van Haandriksman op aangesloten wat echt hele mooie dingen doet. Maar die hoort eigenlijk bij hun Balanced Audio Transformator (waar ik ook goede dingen over hoor) en zo begon ik me toch weer te af te vragen wat zo’n apparaat nou doet en naar andere ervaringen.