Reply To: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator
Leuke uitwisseling van info. Nu ik een paar keer wat las over audes (en vergelijkbare units) op een klasse D versterker vraag ik mij af of ik misschien toch nog naar een ander type filter moet kijken voor mijn Primare i25 versterker. Wil graag al mijn apparaten bij elkaar houden op 1 vorm van een stroom filter, in dat opzicht spreekt de puritan mij ook wel aan. In het nieuwe jaar maar eens proberen een demo van het een en ander te regelen. Verder vroeg ik mij af of de apparaten aangesloten op de secundaire zijde van de audes (of Plixir enz) wel veilig zijn als er wat met ze gebeurt. De meeste apparaten hebben tenslotte een aarde in hun aansluiting en die is nu niet aangesloten omdat de secundaire zijde niet aan aarde ligt. Als er bijvoorbeeld kortsluiting optreed in een versterker, vliegt de automaat / aardlek er dan wel uit (waar de primaire zijde van de audes op aangesloten zit). Tot slot heeft iemand ervaring met een ampere tang die de inschakel stroom kan meten zodat ik weet of ik onder de 2 ampere blijf stel dat ik ga voor de audes st500dc.
Bedankt!