Thursday, January 16, 2025

Reply To: Stroomvoorziening: Audes Balanced Power Transformator

Alpha to OmegaAlpha to Omega
Participant

Sorry Drieswal, maar ik bedoel toch echt dat ik alleen de stereo set op de audes zou aansluiten (primare i25 versterker, naim cd5si, innuos zen mini op LPSU, ifi powerX voor switch en violectric v200 koptelefoon versterker). Zie ook post #207986 en post #208059.

De surround set hou ik dus compleet gescheiden via een ander stopcontact (receiver, blu-ray speler, tv, kpn setup box, nvidia media player).

Stereo set met alles bij vraagt maximaal 80 watt, ruim binnen de 500 watt. Een dealer van Audes die ik dit voorlegde zei dat mijn stereo set makkelijk moet kunnen, hun draaien met zwaardere spullen op de st500dc.

Ik ga nog wel een ampere tang regelen/kopen die de aanloop/totale stroom nauwkeurig kan meten als de hele stereo set ingeschakeld wordt / speelt op een hoger volume dan normaal. Dit ter bevestiging van de vermogens meting zoals hierboven genoemd en natuurlijk om te kijken of ik onder de 2 ampere blijf. Hopelijk ben ik dan voldoende gerust gesteld om een demo van de st500dc te proberen en anders de st900dc  (of een plixir zoals je voorstelde).

Overigens wil ik ook nog een demo van een ander type conditioner (filter) proberen (bijvoorbeeld een puritan 156 of een isotek v5 aquarius of een in-akustik ac3502).

Genoeg om naar uit te kijken en te proberen in 2025. Dit jaar was het vooral demper voetjes onder speakers / versterker / bronnen. En het jaar daarvoor de lan verbinding met de streamer. Het blijft een leuke hobby waarbij je als bonus steeds mooiere muziek krijgt. Alhoewel zoals andere forum leden ook ontdekt hebben: niet elke verandering in geluid is een verbetering en sommige verbeteringen hebben ook nadelen zoals Martijn verderop schrijft.