Sunday, July 21, 2024

Reply To: Klinkt AudioQuest Rocket 33 beter dan de AudioQuest Slip 14/4?

Alpha AudioAlpha Forum
Keymaster

Lastige discussies :-/ ! De Slip 14/4 krijgt erg lovende kritieken, maar ik vind het lastig om dit dan af te zetten tegen andere producten. Je kan ook niet alles overal eerst luisteren, en dan is het ook weer anders dan de stiatie thuis.

Ik ben ook aan het kijken naar een andere versterker in een segment tot 1500 Euro. Daar heb je precies dezelfde situatie. Heel veel verschillende beoordelingen die elkaar soms ook nog tegenspreken, zodat het maken van een shortlist die je wil gaan luisteren lastig is. Ik kom nu op onderstaande, maar iedere versterker heeft zijn voor- en tegens. Ik wil minimaal wel een vorm van een DAC (bij voorkeur USB, ik speel nu mijn HTPC over Toslink (AudioQuest Carbon).

* NAD C386 (geen USB, zou niet analystisch zijn in het hoog?)
* Arcam SA20 (geen USB, goede recenties (kleur vind ik alleen niet zo fraai)
* Rotel A14 (veel vermogen, maar recenties vallen weer tegen, zou erg warm worden)
* Denon 1600ne (veel vermogen, ruimtelijk beeld zou tegenvallen (blijft bij speakers hangen)
* Cambridge cxa80 (recenties soms heel goed, maar spreken elkaar tegen)

Kortom, keuze stress in een vergevorderd stadium 🙂 !

Ik denk dat ik eerst maar eens ga luisteren naar de eerste drie. De winkel die deze heeft staan heeft mij een erg goede service geboden bij de levering van de luidsprekers (Dali Opticon 6). En na de aanschaf van een versterker maar eens ga kijken of andere luidsprekerkabels nog een verbetering geven. Maar verder kijken dan de Slip 14/4 zou dus kunnen lonen begrijp ik…

PS:
De versterker staat niet in het midden, voor de rechterluidspreker heb ik 4m kabel nodig. Met 3m kom ik niet uit.

Zonder stekkers zou wellicht nog beter kunnen werken, maar vind het toch wel fraai als de kabels netjes zijn afgemonteerd. Bij de huidige stekkers kan de stift vrij ronddraaien in de behuizing, dus kan mij voorstellen dat dat niet de ideale verbinding is. Vandaar dat ik aan het bekijken ben of ik ze kan vervangen (of dus beter nog even verder kan kijken naar een andere kabel).