Tuesday, February 18, 2025

Reply To: Wat ziet u graag getest worden?

Henk RoefsHenk Roefs
Participant

de Mosaic DAC MOS 16 van EC Designs.Huh?
Op een obscuur Amerikaans forum tijdens mijn zoektocht naar een echt goed DAC stootte ik op deze. Recensies -niet veel, wel grondig- waren dermate positief dat mijn nieuwsgierigheid gewekt was. Zeker toen bleek dat ze ‘m ‘om de hoek’ (Beringe, Limburg) maken. ‘Ze’ zijn de broers Gordon. Al 15 jaar plegen ze fundamenteel onderzoek naar de allerbeste (dus schoon, transparant, ongestoord) digitale muziekweergave. Ik was er vanmorgen voor de 2e keer. En schafte de genoemde DAC aan. Na een lange precieze, technisch onnavolgbare uitleg trok een luistertest me direct over de streep. Dit DACje (maatje sigarendoos) speelt mn Schiit Yggdrasil eruit. Kost €363, 7x minder dan mn Yggi. Echt waar? Kan niet, krijg ik als reactie. Tot de sceptici ‘m horen.
De Gordon brothers produceerde inmiddels ook ‘n 24 bits DAC 9 (De MOS 16 is , inderdaad..), ‘n amp (monoblocks) en ‘n streamer. Allemaal van onwaarschijnlijke muzikale kwaliteit. Voor ‘n prik…
Ik zou zeggen: snel op je pijnbank Jaap. Opdat ook jij je oren niet kan geloven. Schat ik.