Reply To: Michel’s Hifi set
Beste Michel,
U heeft inderdaad een mooie set. Zelf ben ik in het bezit van het oudere 683 s1 model van b&w.Deze luidsprekers heb ik voor een mooie prijs over kunnen nemen. Elke dag luister ik er met veel plezier naar. Op het gebied van audio ben ik een novice, maar op mijn manier probeer ik mijn set steeds een beetje beter te laten klinken (met beperkt budget). De luidsprekers zijn verbonden aan een Rotel 1582 mk2 (ook niet nieuw) d.m.v. 4mm bi amp kabels gemaakt door JKE hifi op Goeree. Als ik het goed heb begrepen gaat het om VanDamme blue serie kabels met lock banaan stekkers. Ze zien er prachtig uit. Voor streaming en surround heb ik een (demo model) Onkyo tx-rz 820 receiver. Deze receiver is met unbalanced rca kabels verbonden aan mijn Rotel. Al mijn bron kabels zijn van het merk RU Ook mijn Ziggo box (Experia?) is met een toslink van dit merk verbonden. Af en toe speel ik een cd’tje op mijn Onkyo 7030, maar meestal luister ik naar spotify.
Om mijn luidsprekers te ontkoppelen heb ik deze op tegels geplaatst. Deze tegels (40x40x3cm) heb laten maken door een (graf)steenhouwer. Deze steenhouwer heeft aan de onderkant van de tegel inschroefmoeren ‘gefreesd’. In die inschroefmoeren heb ik de originele rubber dempers van mijn luidsprekers geplaatst. Elke tegel staat op 4 rubber dempers. De luidsprekers staan m.b.v. spikes (Teufel) op de tegel. Of het een verbetering van het geluid als geheel is weet ik niet, maar het ziet er fraaier uit dan met de originele plints die bij de luidsprekers horen. Het is een solide basis geworden.
Mijn vraag aan u is, wat doet een stroompoetser? Momenteel ben ik op zoek naar oplossingen voor een verbetering van de stroom voorziening. Is een ‘stroompoetser’daar een oplossing voor? En kan dat ook voordelig? U geeft aan dat u dit apparaat als ‘stekkerblok’gebruikt. Als stroom bekabeling gebruik ik de originele kabels van de apparatuur zelf. Wat ik gedaan heb is een simpele stekkerdoos verbonden met een grondkabel (3x 2.5 massief koper). De kabel is verbonden aan een geaard stopcontact. Op termijn wil ik mijn power kabels vervangen. Maar een beetje kabel is al gauw prijzig. Misschien tips??