Reply To: Michel’s Hifi set
Beste Martijn,
Ik vind het leuk om deze creatieve oplossing te lezen (tegel met inschroefmoeren). Als het bij u werkt … dan is dit het belangrijkste. Ik ben deze oplossing nog nooit tegengekomen.
Of de ‘stroompoetser’ (zoals door Huite geïntroduceerd) zijn werk doet, kan ik niet beoordelen. Ik heb geen meetapparatuur hiervoor en in alle eerlijkheid …… hoor ik dit niet.
Ik gebruik nooit de aansluit/stroomkabel die bij het apparaat is meegeleverd. Dit zijn vaak niet de beste accessoires. In de aansluitsnoeren (powercord) van In-Akustik zit in de stekker een zogenaamde ferrietfilter. Deze filtert -als het goed is- een groot gedeelte van allerlei vervuiling die op het elektriciteitsnet aanwezig is. Vervuiling die veroorzaak wordt door GSM-apparatuur of tal van andere apparaten/zaken. De prijs voor een powercord van In-Akustik bedraagt toch al snel 179 euro, dus dat is m.i. niet goedkoop. De Oehlbach XXL 909 heeft aan de achterzijde vier aansluitingen voor digitale bronnen (deze zouden op de een of andere manier gefilterd worden) en vier aansluitingen voor analoge bronnen die niet gefilterd worden. Je kunt er dus 8 apparaten op aansluiten. De prijs van dit apparaat is de laatste jaren behoorlijk gedaald. Als je vervolgens het bijgeleverde powercord van de Oehlbach XXL 909 vervangt voor een powercord van In-Akustik en de rest van de apparatuur aansluit op de Oehlbach, dan kom je volgens mij al een heel eind. Ook is de interne bekabeling van de Oehlbach van betere kwaliteit dan dat een standaard stekkerdoos. Schone maar vooral ook voldoende stroom is volgens mij de basis van uiteindelijk goed geluid.
Ik hoop dat je iets met mijn antwoord kunt ….
Groet,
Michel.