Tuesday, February 18, 2025

Bekabeling rond Nuc, Nas …

Viewing 11 reply threads
  • Author
      fernand lambertfernand lambert
      Participant

Bekabeling rond Nuc, Nas …..
      Suggesties, opmerkingen welkom
      Twijfel nog aan plaatsing Nuc Gigabyte Brix. Core i5 , aan switch nabij Nas of aan switch nabij Metrum Ambre
      Bekabeling

Vincent KarsVincent Kars
      Participant

De switch bij de Ambre doet functioneel gesproken niks anders dan 1 op 1 doorverbinden.
      Als je zo bevreesd bent voor “noise” dan zou ik deze weglaten en de Ambre rechtstreeks aansluiten.
      Scheelt een switch en een SMPS als veronderstelde storingsbronnen.

Participant

Begrijp ik, maar wat u niet kan zien op het schema is dat er nog andere toestellen op de switch zitten, zoals smart-tv, blu-ray speler en occasioneel bluesound, sonos en dergelijke.

Participant

Hmm, ga er toch even over nadenken, misschien kan de Metrum Ambre toch aan dezelfde switch waar Nas en Nuc op zitten

Participant

Nieuw aangepast schema (tevens richting gewijzigd volgens info op facebook)
      bekabeling-2

Participant

Voila, ik ben eruit, alles aangesloten, klinkt het anders, beter.. JA die indruk heb ik, naar mijn gevoel ietsje meer analoog en ruimtelijk met wat winst in het laag, het verschil met I2S en AES/EBU tussen Ambre en Adagio is iets duidelijker nu. Pas op, het zijn zeer kleine verschillen hoor. Denk er aan vrienden, we maken onze apparatuur niet beter, we nemen met betere bekabeling de rem of de nadelige invloed van standaard bekabeling weg.Finale bekabeling

Participant

Nog vergeten bij te vermelden, momenteel nog zonder Nuc (RoonRock) gewoon nog Roon op externe ssd aan Nas

Alpha AudioAlpha Forum
      Spectator

Goed te horen Fernand!

Participant

Het wordt een Nuc7i5BNH, de nuc die ik vond bij Fnac bleek geen nieuwe te zijn, had er geen vertrouwen in.

B. DijkstraB. Dijkstra
      Participant

Hallo Fernand,

Kan een iFi-power aangesloten worden op jouw genoemde NUC, die is toch 19V, 3,5A en 65W? Ik heb er niet zoveel verstand van maar omdat ik zelf ook met een NUC wil werken heeft het mijn interesse en ben ik benieuwd. Die iFi-power voedingen zijn heel interessant dus nu maar hopen dat het toch kan. Ben ook benieuwd of deze voeding geschikt is voor 7i7DNHE.

Groeten, Bert

Participant

Ik vrees dat Ifi niet verder gaat dan 15 Volt (1.2 Amp) bij de specs van de Nuc staat: AC-adapter, uitgangsspanning 12-19 V . Nu weet ik echt niet of het een goede zaak is om daar een Ifi van 15V op te zetten.

Alpha AudioAlpha Forum
      Spectator

@ B.Dijkstra
      Bij een NUC of Nucleus zou ik altijd voor 19v gaan.
      Heb hier nog een overcomplete 18/19v SBooster Mk1 liggen.
      Desgewenst met Kemp Hi Powercord. Voor weinag… 🙂

Viewing 11 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.