Friday, February 7, 2025

Interessant om te testen??

Viewing 4 reply threads
  • Author
      WilfriedWilfried
      Participant

Deze speakers: combinatie van Open Baffle en gesloten box.

interessante track (18 minuut 8 seconden ; )

Jaap VeenstraJaap Veenstra
      Keymaster

Hoewel het leuk klinkt, is het niet superinteressant, omdat er naar mijn weten geen dealers zijn. Ook geen importeur. Of heb ik het mis :-)?

WilfriedWilfried
      Participant

Klopt, in Nederland (nog) niet. Ze zijn bezig met het opzetten van een netwerk buiten Polen:

https://www.qualioaudio.com/pages/dealers

ArjanArjan
      Participant

alleen jammer dat ze de mundorf tweeter achterstevoren hebben gemonteerd

Keymaster

Hoe zie je dat zo snel? Er zijn naar mijn weten diverse modellen van Mundorf.

WilfriedWilfried
      Participant

Weet je het zeker?  Er hebben al honderden mensen naar geluisterd en er zijn ook al de nodige dingen geschreven op het net. Heb er nooit eerder over gelezen…

Keymaster

Ik kan ze eens benaderen. Mijn ervaring is dat investeren in zichtbaarheid voor dit soort bedrijven verschrikkelijk lastig is. En wij kunnen gewoon niet van lucht leven. Een review kost tijd. Net als we ruimte moeten huren en (meet)apparatuur moeten aanschaffen om ons werk goed te doen. Een setje in-ears testen is niet zo spannend, maar een groot speakersysteem is toch echt een flinke klus om dat goed te doen.

ArjanArjan
        Participant

Ik heb deze tweeters zelf ook

De d17 2.2 is de enige amt tweeter van mundorf met ongelijke openingen in de “grill”

Deze tweeter is gemaakt voor montage aan de achterzijde van de baffle en zal bij een houten baffle aan de voor(zicht)zijde enkel een raampje te zien zijn zonder de bevestiging

Dat de tweeter verkeerd om zit maakt niet veel uit omdat het een dipool speaker (open aan de achterzijde) is en een eventuele dip simpel op te lossen is door op de filter de draden om te draaien

Keymaster

Ik vind het knap dat je dat op die video kan zien. Ik moet héél er goed kijken en kan eigenlijk niet met zekerheid zeggen of hij omgedraaid is… Het gaat toch om deze tweeter?

WilfriedWilfried
            Participant

Ik heb de makers gemaild met de vraag waarom zij de unit omgekeerd hebben toegepast (zal vast een reden hebben).

Ze maken ook eigen drivers voor hun ‘duurdere lijn’ (Cube Audio).

En zoals je zelf al schrijft (op filter niveau kan je eea corrigeren)

ArjanArjan
              Participant

Hoi Jaap

Dat zijn ze idd

Als je op pagina 2 kijkt zie de dat mundorf een voorkant en achterkant aangeeft

De achterplaat heeft de bevestigings oren

Ook zijn de gleuven in de voor en achter plaat niet gelijk

Aan de voorkant is de bovenste en onderste gleuf niet gecentreerd

En aan de achterkant staan de gleuven aan 1 zijde gelijk

Wat slechter zichtbaar is dat er in de voorplaat een klein gaatje in de hoek zit

Op de link hierboven krijg je een close-up waarop het goed te zien is

Keymaster

Jij kent de tweeter beter dan ik. Ik zie het niet goed genoeg op die video.

WilfriedWilfried
          Participant

Dat begrijp ik goed (dat testen veel tijd kost).

Heb zelf de speakers in Hamburg gehoord en was behoorlijk onder de indruk.

Viewing 4 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.