Interessant om te testen??
Tagged: Open Baffle, Qualio Audio, Speakers
- This topic has 12 replies, 3 voices, and was last updated 1 year, 5 months ago by
Jaap Veenstra.
-
AuthorPosts
-
-
July 20, 2023 at 12:53 pm #183363
Wilfried
ParticipantDeze speakers: combinatie van Open Baffle en gesloten box.
interessante track (18 minuut 8 seconden ; )
-
August 18, 2023 at 9:16 pm #187612
Jaap Veenstra
KeymasterHoewel het leuk klinkt, is het niet superinteressant, omdat er naar mijn weten geen dealers zijn. Ook geen importeur. Of heb ik het mis :-)?
-
August 22, 2023 at 12:27 pm #187830
Wilfried
ParticipantKlopt, in Nederland (nog) niet. Ze zijn bezig met het opzetten van een netwerk buiten Polen:
-
August 23, 2023 at 2:14 pm #187897
Arjan
Participantalleen jammer dat ze de mundorf tweeter achterstevoren hebben gemonteerd
-
August 23, 2023 at 5:04 pm #187943
Jaap Veenstra
KeymasterHoe zie je dat zo snel? Er zijn naar mijn weten diverse modellen van Mundorf.
-
-
August 23, 2023 at 4:09 pm #187942
Wilfried
ParticipantWeet je het zeker? Er hebben al honderden mensen naar geluisterd en er zijn ook al de nodige dingen geschreven op het net. Heb er nooit eerder over gelezen…
-
August 23, 2023 at 5:05 pm #187944
Jaap Veenstra
KeymasterIk kan ze eens benaderen. Mijn ervaring is dat investeren in zichtbaarheid voor dit soort bedrijven verschrikkelijk lastig is. En wij kunnen gewoon niet van lucht leven. Een review kost tijd. Net als we ruimte moeten huren en (meet)apparatuur moeten aanschaffen om ons werk goed te doen. Een setje in-ears testen is niet zo spannend, maar een groot speakersysteem is toch echt een flinke klus om dat goed te doen.
-
August 24, 2023 at 12:41 am #187951
Arjan
ParticipantIk heb deze tweeters zelf ook
De d17 2.2 is de enige amt tweeter van mundorf met ongelijke openingen in de “grill”
Deze tweeter is gemaakt voor montage aan de achterzijde van de baffle en zal bij een houten baffle aan de voor(zicht)zijde enkel een raampje te zien zijn zonder de bevestiging
Dat de tweeter verkeerd om zit maakt niet veel uit omdat het een dipool speaker (open aan de achterzijde) is en een eventuele dip simpel op te lossen is door op de filter de draden om te draaien
-
August 24, 2023 at 8:46 am #187952
Jaap Veenstra
KeymasterIk vind het knap dat je dat op die video kan zien. Ik moet héél er goed kijken en kan eigenlijk niet met zekerheid zeggen of hij omgedraaid is… Het gaat toch om deze tweeter?
-
August 24, 2023 at 9:54 am #187955
Wilfried
ParticipantIk heb de makers gemaild met de vraag waarom zij de unit omgekeerd hebben toegepast (zal vast een reden hebben).
Ze maken ook eigen drivers voor hun ‘duurdere lijn’ (Cube Audio).
En zoals je zelf al schrijft (op filter niveau kan je eea corrigeren)
-
August 24, 2023 at 12:55 pm #187957
Arjan
ParticipantHoi Jaap
Dat zijn ze idd
Als je op pagina 2 kijkt zie de dat mundorf een voorkant en achterkant aangeeft
De achterplaat heeft de bevestigings oren
Ook zijn de gleuven in de voor en achter plaat niet gelijk
Aan de voorkant is de bovenste en onderste gleuf niet gecentreerd
En aan de achterkant staan de gleuven aan 1 zijde gelijk
Wat slechter zichtbaar is dat er in de voorplaat een klein gaatje in de hoek zit
Op de link hierboven krijg je een close-up waarop het goed te zien is
-
August 24, 2023 at 3:21 pm #187978
Jaap Veenstra
KeymasterJij kent de tweeter beter dan ik. Ik zie het niet goed genoeg op die video.
-
-
-
August 24, 2023 at 9:56 am #187956
Wilfried
ParticipantDat begrijp ik goed (dat testen veel tijd kost).
Heb zelf de speakers in Hamburg gehoord en was behoorlijk onder de indruk.
-
-
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.