Qobuz
Tagged: Qobuz
- This topic has 23 replies, 11 voices, and was last updated 1 month, 1 week ago by
Jos.
-
AuthorPosts
-
-
January 1, 2020 at 3:32 pm #168665
Alpha Forum
SpectatorIk heb regelmatig problemen met het afspelen van sommige songs via QOBUZ.
Steeds na enkele seconden spelen stopt de weergave plotseling,het zijn vaak de zelfde songs
van verschillende artiesten,ik stream met laptop via Audiolab M-Dac naar mijn Quad Instalatie
en heb Foobar geinstaleerd met wasapi, en heb Studio abonnement.Wat kan er aan de hand zijn?
Weet iemand een oplossing hiervoorMvg.
John.
-
January 7, 2020 at 2:01 pm #170100
Alpha Forum
SpectatorHoi John,
Geen idee wat er bij jou aan de hand kan zijn, Gebruik ook Qobuz maar dan via Roon. Daarmee geen centje pijn.
Lijkt me meer een vraag voor de Qobuz helpdesk. Daar al geprobeerd? -
January 15, 2020 at 6:47 pm #170112
Jos
ParticipantIk heb dit ook af en toe. Ik dacht dat het aan mijn netwerk verbinding lag. Ik woon in het buiten gebied en heb maar Max 7 mbit. Ik speel overigens via bluesound. Als dit gebeurd zie ik ook altijd een cirkeltje draaien om het voortgangspijltje.
-
January 15, 2020 at 8:13 pm #170113
Alpha Forum
SpectatorIk heb het opgelost door het abonnement van Qobuz op te zeggen na meerdere keren contact te hebben gehad met de klantenservice die mij met dit probleem niet konden helpen.
Heb nu abonnement Tidal en geen last meer van plotseling afgebroken muziekweergave,kan nu alle muziek ononderbroken luisteren ook de songs die bij Qobuz steeds na een paar seconden afspelen stopten met de weergave.mvg.
john
-
January 15, 2020 at 10:25 pm #170114
Jos
ParticipantDat is wel een hele drastische maatregel.
Zou ik ook al mijn favorieten weer op moeten bouwen.
Heb er ook maar af en toe last van -
January 16, 2020 at 11:44 am #170115
Alpha Forum
SpectatorHet is inderdaad een drastische ingreep maar het kwam de laatste tijd steeds vaker
voor ook bij nieuw (her) ondekte cd s,dacht ook dat het aan het netwerk lag maar het
probleem ligt toch echt bij Qobuz,als je euro 24,99 per maand betaald en je word niet geholpen
door de helpdesk zit er maar 1 ding op wegwezen bij die streaming dienst.
Heb met Tidal geen enkel probleem gehad tot nu toe.
Weergave Tidal is naar mening van mijn vriendin beter bij sommige cd s dan bij Qobuz en
hoe meer ik luister kan ik die mening met haar delen. -
July 8, 2024 at 11:39 am #203659
Chris
ParticipantHeb sinds een week een Qobuz-account. Het overzetten van Spotify naar Qobuz via Soundizz loopt niet zonder problemen. De helft van de over te zetten nummers wordt niet ‘gepakt’. Heb overigens een andere vraag. In Qobuz heb ik nu meerdere playlists. Die ik wil samenvoegen. Hoe voeg je playlists in Qobuz samen?
-
July 8, 2024 at 8:35 pm #203745
Martijn (redacteur)
KeymasterZover ik weet kan je geen playlists samenvoegen in Qobuz.
-
December 10, 2024 at 7:43 pm #207896
Menno Hoogeveen
Participantik denk dat je Soundizz kunt gebruiken hiervoor. Als je jouw playlist pagina opent van Qobuz kun je aan de rechterkant meerdere opties (via de drie puntjes) aanklikken, waaronder :Add to playlist”. Het scherm dat dan opent geeft de andere playlists die je kunt selecteren om de gekozen playlist aan toe te voegen.
-
-
-
July 11, 2024 at 7:04 pm #203839
Jos
ParticipantWAT ik wel gemerkt heb is dat Qobuz af en toe zijn albums van een andere link voorziet. Roon gaat daar niet echt goed mee om. Ik krijg dan ook meldingen als nummer niet beschikbaar of te veel fouten. Als ik dan het album uit Roon verwijder en daarna weer toevoeg is het probleem over.
-
October 31, 2024 at 9:44 pm #207206
Chris
ParticipantHeb voortdurend problemen met de Qobuz-app. Kan biblotheek niet openen, continue verbindingserrors. Opnieuw de app geïnstalleerd, cache geleegd, niets helpt. Maar wanneer ik via mijn Macbook Qobuz open, geen centje pijn. Iemand?
-
November 6, 2024 at 10:15 am #207302
Bart
ParticipantHoi Chris,
afhankelijk van je muzieksmaak kan het kloppen dat Qobuz (veel) minder nummers herkent dan op Spotify staan, simpelweg omdat de catalogus kleiner is. Ik miste eerder met overzetten zo’n 30% van mijn catalogus.
Mbt de app: heb er hier op een iPhone SE 2023 geen problemen mee. Misschien een probleem met je telefoon?
-
November 8, 2024 at 10:12 am #207342
Dick
ParticipantWeet iemand hoe ik mijn albums in alfabetische volgorde kan krijgen?
Dick van der Lit -
November 8, 2024 at 6:00 pm #207361
EJ
ParticipantBen ik ook erg benieuwd naar 👍
-
November 8, 2024 at 6:00 pm #207362
EJ
ParticipantBen ik ook erg benieuwd naar 👍
-
December 17, 2024 at 6:37 pm #208058
Rob Spape
ParticipantDag Dick, EJ,
Mocht het alfabetiseren nog niet gelukt zijn. In de Qobuz app (android); kies voor My Qobuz, Releases, klik op het icoontje rechts van “filter my releases” en daar kan je kiezen of je op artiest of op titel van het album sorteert. Als jullie met een andere app werken waarin je inlogt in Qobuz, dan hangt het van die app af of het alfabetiseren lukt. Met BubleUPNP gaat dat goed (mits de streamer een goede UPNP integratie heeft) en ook met Audirvana gaat dat prima. Maar met veel andere (streamer-specifieke) apps lukt dat niet.-
December 19, 2024 at 10:01 am #208128
EJ
ParticipantHoi Rob, bedankt. Werkt in software qobus. De software van mijn Auralic Aries G1 neemt het helaas niet over en houdt haar eigen datumvolgorde aan. Wellicht zijn er mogelijkheden met andere pakketten. Roon vind ik te duur voor wat het levert en over de kwaliteit van de Auralic software ben ik muzikaal gezien zeer tevreden.
-
-
December 21, 2024 at 11:49 am #208177
Rob Spape
ParticipantHi EJ,
Tot 2 weken geleden was ik ook erg tevreden en toen ging ik Audirvana gebruiken; dat klinkt in ieder geval icm mijn apparatuur (Atoll), nog veel beter. Maar ook hier een prijskaartje van 70 euro per jaar. Vind ik het wel waard. En alfabetiseren lukt ook.
-
December 27, 2024 at 7:47 pm #208436
Wilfried
ParticipantHallo EJ,
Ben je bekend met het Auralic forum?
Misschien kan je daar het sorteerprobleem aankaarten?
-
-
December 29, 2024 at 10:33 am #208472
EJ
ParticipantGoed idee Wilfried. Ga ik doen.
-
December 29, 2024 at 1:08 pm #208479
Chris
ParticipantSinds 2 weken werkt de Qobuz-app op mijn iPhone niet meer. Opnieuw de app gedownload, de Qobuz-instructies gevolgd, niets helpt. Blijf de melding krijgen dat gebruikersnaam en/of wachtwoord niet kloppen en dat qobuz niet verkrijgbaar is in mijn regio. Heb Qobuz meerdere keren om hulp gevraagd, geen enkele reactie. Sta op het punt mijn abonnement te beëindigen. Wat een ongelooflijke slechte service. Iemand?
-
December 29, 2024 at 5:50 pm #208510
Chris
ParticipantDank je wel Jos. Ja, vanaf mijn macbook werkt Qobuz wel. Maar wat ik ook doe, vanaf mijn iPhone niet.
-
December 29, 2024 at 6:07 pm #208511
Jos
ParticipantIk denk dat er dan toch met je IPhone iets mis is gegaan. Je account is ok. Blijkbaar ligt ergens een bitje dwars in je telefoon. Of blijft het in je cache zitten. Via instellingen algemeen iphone opslag. Zou je die leeg kunnen maken
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.