Monday, February 10, 2025

Qobuz

Tagged: 

Viewing 18 reply threads
  • Author
    Posts
    • #168665
      Alpha AudioAlpha Forum
      Spectator

      Ik heb regelmatig problemen met het afspelen van sommige songs via QOBUZ.
      Steeds na enkele seconden spelen stopt de weergave plotseling,het zijn vaak de zelfde songs
      van verschillende artiesten,ik stream met laptop via Audiolab M-Dac naar mijn Quad Instalatie
      en heb Foobar geinstaleerd met wasapi, en heb Studio abonnement.

      Wat kan er aan de hand zijn?
      Weet iemand een oplossing hiervoor

      Mvg.

      John.

    • #170100
      Alpha AudioAlpha Forum
      Spectator

      Hoi John,

      Geen idee wat er bij jou aan de hand kan zijn, Gebruik ook Qobuz maar dan via Roon. Daarmee geen centje pijn.
      Lijkt me meer een vraag voor de Qobuz helpdesk. Daar al geprobeerd?

    • #170112
      JosJos
      Participant

      Ik heb dit ook af en toe. Ik dacht dat het aan mijn netwerk verbinding lag. Ik woon in het buiten gebied en heb maar Max 7 mbit. Ik speel overigens via bluesound. Als dit gebeurd zie ik ook altijd een cirkeltje draaien om het voortgangspijltje.

    • #170113
      Alpha AudioAlpha Forum
      Spectator

      Ik heb het opgelost door het abonnement van Qobuz op te zeggen na meerdere keren contact te hebben gehad met de klantenservice die mij met dit probleem niet konden helpen.
      Heb nu abonnement Tidal en geen last meer van plotseling afgebroken muziekweergave,kan nu alle muziek ononderbroken luisteren ook de songs die bij Qobuz steeds na een paar seconden afspelen stopten met de weergave.

      mvg.

      john

    • #170114
      JosJos
      Participant

      Dat is wel een hele drastische maatregel.
      Zou ik ook al mijn favorieten weer op moeten bouwen.
      Heb er ook maar af en toe last van

    • #170115
      Alpha AudioAlpha Forum
      Spectator

      Het is inderdaad een drastische ingreep maar het kwam de laatste tijd steeds vaker
      voor ook bij nieuw (her) ondekte cd s,dacht ook dat het aan het netwerk lag maar het
      probleem ligt toch echt bij Qobuz,als je euro 24,99 per maand betaald en je word niet geholpen
      door de helpdesk zit er maar 1 ding op wegwezen bij die streaming dienst.
      Heb met Tidal geen enkel probleem gehad tot nu toe.
      Weergave Tidal is naar mening van mijn vriendin beter bij sommige cd s dan bij Qobuz en
      hoe meer ik luister kan ik die mening met haar delen.

    • #203659
      ChrisChris
      Participant

      Heb sinds een week een Qobuz-account. Het overzetten van Spotify naar Qobuz via Soundizz loopt niet zonder problemen. De helft van de over te zetten nummers wordt niet ‘gepakt’. Heb overigens een andere vraag. In Qobuz heb ik nu meerdere playlists. Die ik wil samenvoegen. Hoe voeg je playlists in Qobuz samen?

      • #203745

        Zover ik weet kan je geen playlists samenvoegen in Qobuz.

        • #207896
          Menno HoogeveenMenno Hoogeveen
          Participant

          ik denk dat je Soundizz kunt gebruiken hiervoor. Als je jouw playlist pagina opent van Qobuz kun je aan de rechterkant meerdere opties (via de drie puntjes) aanklikken, waaronder :Add to playlist”. Het scherm dat dan opent geeft de andere playlists die je kunt selecteren om de gekozen playlist aan toe te voegen.

           

    • #203839
      JosJos
      Participant

      WAT ik wel gemerkt heb is dat Qobuz af en toe zijn albums van een andere link voorziet. Roon gaat daar niet echt goed mee om. Ik krijg dan ook meldingen als nummer niet beschikbaar of te veel fouten. Als ik dan het album uit Roon verwijder en daarna weer toevoeg is het probleem over.

    • #207206
      ChrisChris
      Participant

      Heb voortdurend problemen met de Qobuz-app. Kan biblotheek niet openen, continue verbindingserrors. Opnieuw de app geïnstalleerd, cache geleegd, niets helpt. Maar wanneer ik via mijn Macbook Qobuz open, geen centje pijn. Iemand?

    • #207302
      BartBart
      Participant

      Hoi Chris,

       

      afhankelijk van je muzieksmaak kan het kloppen dat Qobuz (veel) minder nummers herkent dan op Spotify staan, simpelweg omdat de catalogus kleiner is. Ik miste eerder met overzetten zo’n 30% van mijn catalogus.

       

      Mbt de app: heb er hier op een iPhone SE 2023 geen problemen mee. Misschien een probleem met je telefoon?

    • #207342
      DickDick
      Participant

      Weet iemand hoe ik mijn albums in alfabetische volgorde kan krijgen?
      Dick van der Lit

    • #207361
      EJEJ
      Participant

      Ben ik ook erg benieuwd naar 👍

    • #207362
      EJEJ
      Participant

      Ben ik ook erg benieuwd naar 👍

    • #208058
      Rob SpapeRob Spape
      Participant

      Dag Dick, EJ,
      Mocht het alfabetiseren nog niet gelukt zijn. In de Qobuz app (android); kies voor My Qobuz, Releases, klik op het icoontje rechts van “filter my releases” en daar kan je kiezen of je op artiest of op titel van het album sorteert. Als jullie met een andere app werken waarin je inlogt in Qobuz, dan hangt het van die app af of het alfabetiseren lukt. Met BubleUPNP gaat dat goed (mits de streamer een goede UPNP integratie heeft) en ook met Audirvana gaat dat prima. Maar met veel andere (streamer-specifieke) apps lukt dat niet.

      • #208128
        EJEJ
        Participant

        Hoi Rob, bedankt. Werkt in software qobus. De software van mijn Auralic Aries G1 neemt het helaas niet over en houdt haar eigen datumvolgorde aan. Wellicht zijn er mogelijkheden met andere pakketten. Roon vind ik te duur voor wat het levert en over de kwaliteit van de Auralic software ben ik muzikaal gezien zeer tevreden.

    • #208177
      Rob SpapeRob Spape
      Participant

      Hi EJ,

      Tot 2 weken geleden was ik ook erg tevreden en toen ging ik Audirvana gebruiken; dat klinkt in ieder geval icm mijn apparatuur (Atoll), nog veel beter. Maar ook hier een prijskaartje van 70 euro per jaar. Vind ik het wel waard. En alfabetiseren lukt ook.

      • #208436
        WilfriedWilfried
        Participant

        Hallo EJ,

        Ben je bekend met het Auralic forum?

        Misschien kan je daar het sorteerprobleem aankaarten?

    • #208472
      EJEJ
      Participant

      Goed idee Wilfried. Ga ik doen.

    • #208479
      Chris PerreijnChris
      Participant

      Sinds 2 weken werkt de Qobuz-app op mijn iPhone niet meer. Opnieuw de app gedownload, de Qobuz-instructies gevolgd, niets helpt. Blijf de melding krijgen dat gebruikersnaam en/of wachtwoord niet kloppen en dat qobuz niet verkrijgbaar is in mijn regio. Heb Qobuz meerdere keren om hulp gevraagd, geen enkele reactie. Sta op het punt mijn abonnement te beëindigen. Wat een ongelooflijke slechte service. Iemand?

      • #208480
        JosJos
        Participant

        Al eens op een ander apparaat geprobeerd. Dan kun je zien off je username /wachtwoord nog ok werkt

    • #208510
      Chris PerreijnChris
      Participant

      Dank je wel Jos. Ja, vanaf mijn macbook werkt Qobuz wel. Maar wat ik ook doe, vanaf mijn iPhone niet.

    • #208511
      JosJos
      Participant

      Ik denk dat er dan toch met je IPhone iets mis is gegaan. Je account is ok. Blijkbaar ligt ergens een bitje dwars in je telefoon. Of blijft het in je cache zitten. Via instellingen algemeen iphone opslag. Zou je die leeg kunnen maken

Viewing 18 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.
×