zondag, oktober 13, 2024

Nieuwe streamer

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
      elian kruikelian kruik
      Deelnemer

Ik ben ‘on the market’ voor een nieuwe streamer. Ik speel al jaren m.b.v. een raspberry pi, een isolator en een allo 1.2 dac. Speelt prima, maar is toch een soort ‘knutselwerkje’. De Volumio Primo staat hoog op mijn lijstje en ook de bluesound node is een kandidaat. Via via kwam ik de streamer Ever Solo DMP – A6 tegen. Ziet er prachtig uit met veel mogelijkheden. Is er iemand die ervaring heeft met deze Ever Solo? Tips en advies zijn zeer welkom.

Jaap VeenstraJaap Veenstra
      Sleutelbeheerder

We gaan binnenkort eens met Eversolo aan de slag. Schijnt goed te zijn. Tot nu vind ik de Volumio Primo de beste in de prijsklasse tot 1000 Euro.

elian kruikelian kruik
      Deelnemer

Inmiddels ben ik in het zit van een Eversolo wat een prachtig ding.

ErikErik
        Deelnemer

Hey Jaap, hoe verhoudt de Eversolo zich ten opzichte van de nieuwe Lumin D3? Hoor daar ook goede berichten over.

Sleutelbeheerder

Ik heb de D3 nog niet gehoord. Maar de Eversolo komt in de komende live stream voorbij (24-09-2023).

elian kruikelian kruik
      Deelnemer

Luistert naar radio Paradise heb ik even tijd om kort mijn bevindingen van en over de Eversolo te geven.

Onlangs heb ik de Eversolo dmp-a6 master edition aangeschaft. Het apparaat had veel ‘verassingen’ in petto. De ES werd geleverd in een keurige doos met een muzieknoten print. Erg leuk. De speeldoos zat keurig in een zak met sluiting verpakt. Heel leuk om uit te pakken. De unit ziet er goed uit met een soort koelvinnen aan de zijkant, vier mooie voetjes aan de onderkant. Ook is het mogelijk om aan de onderkant een ssd m2 kaart te plaatsen (!?) Aan de achterkant ‘ alles’ dat je kan wensen. Opvallend was dat op de rca en digitale uitgangen stofkapjes geplaatst waren. Dat had ik nog nooit gezien. De achterkant wordt afgemaakt door drie bescheiden vergulden antennes. De voorkant wordt gesierd met goudkleurige accenten voor een premium uitstraling.

Binnen een paar minuten was ik online. Eerst een powerkabel en een ethernet kabel inprikken en dan ‘good to go’. Direct na ‘online’ werd er een update van de software binnen gehaald. De software is zeer uitgebreid. Het geheel draait op android 11 met heel veel apps en streamingsopties. Qobuz, tidal en HiRes audio zijn direct benaderbaar in de software. Andere apps zijn bereikbaar via een ‘castfunctie’ die goed werkt. Het geheel is te bedienen d.m.v. een app op telefoon of Ipad Maar ook via het touchscreen op de ES. Het touchscreen is mooi, redelijk groot, snel, prima instelbaar en goed leesbaar. In de software instellingen is veel aan te passen en te regelen. Zo zijn er de nodige filters voor de sabre dacs (!), muziek resolutie instellingen en screensavers. En tja die vu-meters…zo verleidelijk. Opvallend, ook apple music (op android) is aanwezig.

Het eerste dat mij opviel toen ik mijn eerste plaatje via Qobuz op had gezet was de ‘zijdezachte’ klank. Er was meer volume dan ik gewend was, de bassen klonken vol, het stereobeeld was breed en wijd (zover dat kan in mijn woonkamer) en de achtergrond donker en zwart (nu lijk ik wel een audiofiel; bah). Het geheel is, vind ik, zeer aangenaam om naar te luisteren (inmiddels de Beachboys).

Nog iets te wensen? het apparatski heeft geen lineaire voeding voor wat dat waard is. Dit heeft EV opgelost d.m.v. een low noise powersupply. Ik moet dan gelijk denken aan de Ifi power supplys. De ondersteuning van android 11? De tijd zal het leren.

De ES heeft op hun webside een forum voor de nodige of eventuele informatie, trucs en tips; handig en leerzaam.

Afsluitend met ‘de notenkraker’ lijkt de ES een prima aanwinst in de wereld van de streamers. Je krijgt heel veel voor relatief weinig. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen Jaap.. (Hallo Paul Simon)

Sleutelbeheerder

Gaaf! Hij gaat mee in de komende streamertest!

elian kruikelian kruik
      Deelnemer

Nog even dit; De ES kan ook als voorversterker dienen. Indien niet nodig dan is de volume optie te omzeilen in instellingen. Volume regel je dan met je (voor) versterker en afstandsbediening. Het apparaat heeft de mogelijkheid tot afstandsbediening. Deze wordt niet standaard geleverd en kost 15 Euro.

Martijn (redacteur)Martijn (redacteur)
      Sleutelbeheerder

Veel plezier met je aanwinst. Hopelijk gaan we hem nog een keer vergelijken met de Volumio Primo. Ik heb zelf de FiiO R7 gereviewed, wat dus opzet vergelijkbaar is met de EverSolo, ook Android gebaseerd. Aan de FiiO zitten wel wat haken en ogen, ook omdat het Android gebaseerd is. Ik ben benieuwd of EverSolo die anders heeft opgelost.

Qua geluidskwaliteit loopt de EverSolo in de pas met andere streamers in deze prijsklasse, als ik de wat objectievere collega reviewers mag geloven, dus daar heb je in ieder geval geen zorgen over. Het verbaast me niet dat je het een verbetering vindt ten opzichte van de Allo DigiOne.

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.