Test Powerplant en Audes ST?
Tags: Audes ST500 DC
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 week, 3 dagen geleden door Paulus1954.
-
AuteurBerichten
-
-
mei 1, 2023 om 10:43 am #168851HugoDeelnemer
Ik zou graag een test zien van een powerplant van PSAudio, liefst vergeleken met een Audes ST.
-
mei 2, 2023 om 12:35 pm #171645Alpha ForumToeschouwer
Wij ook… feit is: we krijgen geen fatsoenlijk contact met de importeur. Heel jammer! Audes moet wel lukken trouwens.
-
mei 3, 2023 om 10:55 pm #171649Hans van HunnikDeelnemer
Ben ook wel benieuwd naar de Audes st-900 vergeleken met de Isotek V5 Aquarius.
-
mei 5, 2023 om 1:11 pm #171652Pieter ClaesDeelnemer
De opbouw van de Audes is verschillend denk ik dan die van de Isotek. Eerste een passieve gebalanceerde opbouw en de tweede meer een filter. De uitleg over de Audes op de website van de importeur vat voor mij perfect samen wat het apparaat doet na toevoeging aan mijn set. Ik was op zoek naar een goede match met mijn actieve speakers. Ik kan je zeggen, de dynamiek is niet weg, wel integendeel. Microdetail wordt hoorbaar. Een essentieel apparaat voor mij ondertussen. Ervoor ervaarde ik steeds een soort hardheid in de achtergrond van de muziek waardoor ik op den duur bv drukke rockmuziek meed omdat de onrust gewoon te ergerlijk werd.
En je kan er al je apparaten op aansluiten, dat geeft ook het beste resultaat.
Het apparaat geeft je meer inzicht in wat je andere apparaten kunnen, nu ze ‘bevrijd’ lijken te zijn.
Ik ga nu testen of een nog grotere ringkerntransformator de dynamiek ook nog vergroot of niet. In de Audes 1500 zit ook een DC blocker. Dat lijkt mij overkill maar we zien wel.
<h3 style=”box-sizing: border-box; color: #555555; margin-bottom: 0.5em; margin-top: 0px; text-rendering: optimizespeed; width: 1050px; font-size: 1.25em; font-family: Roboto, sans-serif;”>Hoe ervaar je het</h3>
<p style=”box-sizing: border-box; margin-bottom: 1.3em; margin-top: 0px; color: #777777; font-family: Roboto, sans-serif;”>De responstijd van een versterker op een audiosignaal wordt bij gebruik van een Power Conditioner, vooral bij lagere frequenties, aanzienlijk kleiner, deze kleinere responstijd komt ook de reproductie van transiënten ten goede. De dynamiek neemt enorm toe, hetgeen resulteert in realistischer klinkende muziekinstrumenten en filmische SFX.<br style=”box-sizing: border-box;” />Tijdens de demo’s van de Power Conditioners ervaren de meeste luisteraars, bij dezelfde stand van de volumeregelaar, de toename aan dynamiek alsof het volume iets hoger staat. De plaatsing van instrumenten en de hoogte, breedte en diepte van het geluidsbeeld nemen toe, er is duidelijk meer “lucht om de instrumenten”, al met al een enorme verbetering. We durven te stellen dat werkelijk iedereen enthousiast is na een demo. Niet zelden horen we: ”Dit had ik echt niet verwacht” en “Wat een enorme verbetering”. Deze verbetering is al duidelijk hoorbaar bij ALLE enigszins serieuze geluidsapparatuur!</p>-
juni 24, 2023 om 4:30 pm #178993Jaap VeenstraSleutelbeheerder
Een goed filter ‘knijpt’ niet. Het kán wel, maar dan is het vaak ook een mis-match. Naim gaat niet altijd lekker met filters. Mijn Pass XP-12 ook niet. Dat heeft deels te maken met de opbouw van het apparaat. Maar Audes gaat vaak wel lekker. Mooie spullen.
-
-
oktober 2, 2024 om 4:18 pm #205896Paulus1954Deelnemer
<span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”>Ik heb de Audes ST500 DC sinds mei 2024 in gebruik. Ik ben zeer tevreden over deze powerconditioner. Na een klein half jaar begint het z’n volle potentie te laten horen. Totaal stil met een zwarte achtergrond.</span></span>
<span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”>Ik luister muziek met koptelefoon, en dat luistert zeer nauwkeurig. Mijn muzieksysteem bestaat uit een Hifiman HE1000 stealth hoofdtelefoon, Trafomatic Head2 hybride buizenversterker, Auralic Vega S1+S1 PSU, Silent Angel Rhein Z1 V2 Roon server+SA Forest F2 psu en voor mijn cd collectie af te kunnen spelen een CEC TL5 beltdtrive cd transport. Alles bekabelt met xlr Chord Epic en voor streaming Chord epic kabels. Alle netsnoeren van Audioquest Monsoon en NRG Z3.</span></span>
- Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door Paulus1954.
-
mei 2, 2023 om 8:36 pm #171647HugoDeelnemer
Oh dat is ook interessant! Ik las al het een en ander hier over de Audes…lijkt ook erg goed.
-
mei 4, 2023 om 2:23 pm #171651Alpha ForumToeschouwer
Audes is erg fraai. Denk eerlijk gezegd beter dan PS Audio.
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.