Klinkt AudioQuest R...
 
Meldingen
Alles wissen

Klinkt AudioQuest Rocket 33 beter dan de AudioQuest Slip 14/4?

12 Posts
3 Gebruikers
0 Reactions
727 Keer bekeken
Alpha Audio
Posts: 496
Topic starter
(@devurai)
Honorable Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Ik heb momenteel een AudioQuest 14/4 luidsprekerkabel. De recenties zijn daar tenslotte overal zeer positief van. Ik heb ze afgemonteerd met goedkope banaanstekkers, en overweeg deze te vervangen door AudioQuest 100s stekkers. Ik zou dan zelfs twee kabels per luidspreker kunnen maken, want heb alle kabelafwerking materialen ervoor al (cable pants e.d.)

Bij elkaar dan iets van 200 Euro aan materiaal nodig.

Nou mijn vraag:
Zou dit kwalitatief een betere oplossing zijn dan een enkele bi-wire Rocket 33 kabel. Die in reviews vaak niet de 5 sterren krijgt? Of klinkt die wel degelijk beter en is de beoordeling ervan afgezet tegen de hogere prijs van deze kabel?


Beantwoorden
11 reacties
Alpha Audio
Posts: 496
Topic starter
(@devurai)
Honorable Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Ik bedoelde in plaats van de 100s de 300s stekkers...


Beantwoorden
Alpha Audio
Posts: 496
Topic starter
(@devurai)
Honorable Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Een beoordeling is altijd relatief aan de prijs. Of iets echter echt beter is, is alleen te beoordelen na het te proberen en af te zetten tegen de investering.


Beantwoorden
Alpha Audio
Posts: 496
Topic starter
(@devurai)
Honorable Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Prima. Dan zal ik het toch maar eerst proberen voor ik alle stekkers los aanschaf.


Beantwoorden
richard12
Posts: 11
(@richard12011hotmail-com)
Active Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Beste M, ik heb zowel de Slip 14/4 als de (duurdere) Type 4 van Audioquest. Alleen de kabels per meter gekocht en zonder stekers geklemd in de luidsprekeraansluitingen (dus geen dure stekers). De laatste speelt met name in het hoog wat mooier en biedt een wat betere plaatsing dan de Slip 4. Onlangs heb ik de Type 4 vervangen door een set TelluriumQ Black (V1) luidspreker kabels, en ben daar zeer, zeer tvereden over. Het geluidsbeeld is er flink op vooruit gegaan (transparant en ruimtelijk met veel detail). De kosten waren 'slechts' €200,= omdat het een demoset was. Het mooie is dat Maejstro Audio in Kamerik nog eenzelfde demoset (2x3m met stekers) in de aanbieding heeft. Ik denk (weet wel zeker) dat je daarmee een beter resultaat bereikt als betere stekers aan een 'budget' Slip kabel.


Beantwoorden
Pagina 1 / 3