Meldingen
Alles wissen

Roon op de Hegel H390

7 Posts
4 Gebruikers
0 Reactions
420 Keer bekeken
Rein Dekker
(@radekker)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hoewel ze geen echte HD Roon Endpoints zijn kunnen de meeste Hegel versterkers, middels de ingebouwde UPnP/DLNA player, wel de flac stream van Radio Paradise afspelen.
Dit kan in Roon zelf maar ook met een Logitech Media Server (Squeezebox Server) die eenvoudig op een Raspberry Pi kan draaien.
In LMS eerst wel even de UPnP/DLNA Bridge installeren zodat de Hegel in de server zichtbaar wordt.
Daarna ook nog even de Radio Paradise flac plugin in LMS activeren en dan luisteren maar.
Er zijn verschillende Squeezebox apps voor Android, Apple en Windows beschikbaar.
Dan kan die Chromecast in ieder geval diep de la in.

Beantwoorden
Thei Douven
(@thei)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Dit kan in Roon zelf maar ook met een Logitech Media Server (Squeezebox Server) die eenvoudig op een Raspberry Pi kan draaien.
In LMS eerst wel even de UPnP/DLNA Bridge installeren zodat de Hegel in de server zichtbaar wordt.

Dit is voor mij hetzelfde als grieks of chinees ?.
Sorry, maar ik ben al wat ouder en niet thuis in al die termen. Kun je het mij ook in jip en janneke taal proberen duidelijk te maken? Ik sta er wel helemaal voor open om dit te gaan uitproberen. Ik bezit wel een laptop met windows 10 maar gebruik hem nooit.

Beantwoorden
Pagina 2 / 2