dinsdag, april 30, 2024

Opslag muziek

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168670
      Henri VerbruggenHenri Verbruggen
      Deelnemer

      Beste Forumleden van Alpha Audio
      Ik zou graag een vraag aan jullie willen voorleggen.

      Ik wil graag muziek kunnen kopen en in hoge resolutie opslaan.
      Ik heb een Hegel H590 en ik stream op dit moment alleen muziek die ik van Qobuz afhaal en via Roon en Roon rock met een usb kabel naar de Hegel stuur. Als ik nu muziek zou willen kopen en zelf in hoge resolutie op wil slaan, hoe kan ik dat dan het beste doen? Een NAS er tussen zetten? Henri

    • #170127
      Vincent KarsVincent Kars
      Deelnemer

      Kan, maar moet het perse een NAS zijn?
      Mijn router staat 7×24 aan.
      Ik heb daar een USB HD aan gehangen met alle audio op deze HD.
      Werkt net zo goed als een NAS.

    • #170129
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Melco N1Z klinkt echt fantastisch, als je zo’n ding hebt is streamen qua geluids kwalteit een beetje behelpen (vind ik)

    • #170142
      Henri VerbruggenHenri Verbruggen
      Deelnemer

      Dank voor je reactie Vincent.
      Zijn er nog eisen die je dan aan een usb stick moet stellen behalve het volume?

      Henri

    • #170237
      Wim KarsWim Kars
      Deelnemer

      Beste muziekliefhebbers,
      Wat is jullie ervaring met een NAS?
      Ik heb 3 jaar geleden een Synology DS216+II aangeschaft met 2 x WD 2TB schijven (CMR)
      Echter deze vertonen nu integriteitsfouten, één is net uit garantie de ander nog een paar dagen en stuur ik naar WD terug.

      Wim

    • #170239

      Mijn ervaring met Synology (heb er inmiddels een stuk of 30 door europa staan) is uitstekend. De garantie en ondersteuning gaat verder dan bij andere merken. De ervaring met schijven is wisselend. De oudste nog actieve schijven zijn inmiddels 9 jaar oud (power-on-time ruim 80K en draaien 24/7) zijn van Hitachi. Ik heb ook een eerste serie van Samsung gehad die eigenlijk niet geschikt waren voor NAS gebruik maar heel lang meegingen en spotgoedkoop waren. Tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar HGST daar heb ik in al die jaren maar één keer uitval gehad binnen de garantieperiode.

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×