vrijdag, juni 26, 2026
Home Review AVM Ovation A 6.2 & MP 6.2

Review AVM Ovation A 6.2 & MP 6.2

3

Voordelen

  • Krachtige en gecontroleerde sound
  • Erg mooie streamer
  • Zeer breed inzetbaar
  • Prachtig gemaakt

Nadelen

  • App is snel, maar mist functies
  • Streamer mag meer services krijgen

Prijs: € 16489

Bouwkwaliteit
Inzetbaarheid
Sound
Prijs

Hoe klinkt het?

AVM Ovation 6-2 (1)

We hebben de AVM op zowel een setje Bowers & Wilkins 804D3 als op de Vivid Oval B1 gehoord. De bron is natuurlijk de MP 6.2, maar we hebben ook gestreamd vanaf de NAD M50 streamer en de Alpha HTPC.

Netjes en detailrijk

De AVM stuurt zonder enige twijfel met het grootste gemak grote speakers aan. Dat gaat met kracht, controle en verfijning. De Bowers spelen los en groot met de AVM als sturende eenheid. De Vivids idem. We horen geen greintje ingetogenheid of compressie. Ook niet als de kraan wat verder open gaat.

Verwacht echter geen uitbundig spetterfestijn met deze AVM’s. Het blijft altijd netjes, gecontroleerd, strak en gedefinieerd. Anders dan bij bijvoorbeeld NAD of Hegel die wat meer punch meegeven aan muziek. Een beetje ‘fun-factor’. Het doet redacteur in kwestie denken aan de Opel-reclame “Duitsers maken geen grappen”. Of u de fun-factor zoekt, is smaak. Feit is wel dat de A 6.2 behoorlijk kan knallen voordat er een einde aan de adem komt.

Dan de MP. We horen het niet vaak dat een ingebouwde streamer ‘wint’ van de M50. Maar dat is wel bij deze MP het geval. De ingebouwde streamer laat meer rust en definitie horen dan de NAD M50. De M50 is gekoppeld via een AudioQuest Diamond coax-interlink. Niet de minste kabel. En hoewel het verschil niet heel groot is, is het gewoon goed hoorbaar. Hetzelfde geldt voor usb vanaf de pc… de ingebouwde streamer van de MP 6.2 is gewoon heel erg goed.

Totaalplaatje

Om kort maar krachtig het totaalplaatje te schetsen: mooi 3D beeld, strakke plaatsing (op de centimeter), neutraal, fraai met stemmen, degelijke scheiding instrumenten, krachtig en strak laag en indrukwekkende rust. Mogen we het zeggen? … Ja: heel Duits. Het klopt gewoon.

Prijzen

De AVM Ovation A 6.2 kost 8999 euro. De AVM Ovation MP 6.2 kost 7490 euro.

Abonneer
Laat het weten als er
3 Reacties
Nieuwste
Oudste Meest gestemd
Bert Bruijs
10 jaren geleden

Der Preis ist heiss (ooit afgeleid van onze prijzenslag) was een Duitse tv-show. Maar zou hier ook als slogan niet misstaan. Maar jongens, dit is wel mooi spul hoor!

Bert Bruijs
Antwoord aan  Bert Bruijs
10 jaren geleden

Overigens nog steeds geen nCore in deze toch kostbare amp.

3
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x
×