vrijdag, juni 26, 2026
Home Review Moon Neo ACE all-in-one

Review Moon Neo ACE all-in-one

17

Voordelen

  • Klinkt lekker

    Zeer breed inzetbaar

  • Mooi gemaakt

Nadelen

  • Geeft een tikkie kleuring mee
  • Display tijdens streamen mist informatie.

Prijs: € 3700

Bouwkwaliteit
Inzetbaarheid
Weergave
Prijs
App
moon-neo-ace

De Moon Neo ACE

Het merk Moon kennen we inmiddels wel bij Alpha. De Canadezen vallen onder de Simaudio groep. Uit de stal van Moon komen talloze prachtige apparaten. Van redelijk betaalbaar tot zeer exclusief. Onlangs hebben we de 430 en 230 nog getest. Zeer fraaie stukken elektronica.

Deze Moon Neo ACE is een totaaloplossing met: dac, pre-amp, eindversterker en streamer. Streamen kan zowel via ethernet (kabel) als draadloos. Tevens zien we nog bluetooth en een phono-voorversterker als bonus.

Nu we toch connectiviteit bespreken. Achterop zien we twee lijn-ingangen, een phono-ingang, een pre-out (of sub-uit), twee keer optisch, twee keer coaxiaal, usb, een trigger in- en uitgang, RS232 (voor domotica-doeleinden) en natuurlijk UTP en Wifi. Tenslotte nog speakerkoppelingen. Dat moet toch wel voldoende zijn om alles aan te sluiten, lijkt ons.

Op het front – erg fraai afgewerkt (de hele ACE ziet er strak uit) – zit nog een 3,5 mm audio-ingang en een hoofdtelefoon-aansluiting. Verder natuurlijk volume, mute ingang en power. Prima.

Winkels met Moon

Sint-Antoniusstraat 15
2300 Turnhout, BE
Joseph Bensstraat 21
1180 Ukkel, BE
Pleinweg 136
3083 EP Rotterdam, Zuid-Holland, NL
Bredabaan 1031
B-2930 Brasschaat, BE
Pelikaanstraat 126
2018 Antwerpen, BE
Korte Jansstraat 11
3512GM Utrecht, NL
Korevaarstraat 2 e-f
2311 JS Leiden, NL
Abonneer
Laat het weten als er
17 Reacties
Nieuwste
Oudste Meest gestemd
Bart
9 jaren geleden

Gefeliciteerd met de Focals, heb ze gehoord en vind het prachtige speakers. Even doorsparen nog 🙂

Stoommachine Dijkstra
9 jaren geleden

In princiepe is de audiowereld nog steeds aantrekkelijk voor de audiofiel, in ieder geval blijf ik dat wel omdat ik nogal van de aansluitingen hou en er steeds meer aansluitingen bijkomen.
Wel ben ik niet zo van het component wat alles doet, want het kopen van een nieuw apparaat erbij blijft leuk en het is goed voor de ondernemer als je koopt.

Waar ik achter sta is dat je een geïntegreerde versterker aansluit op een eindversterker en dan gaat bi-ampen. Een Bluetooth AptX zorgd dat alle wireless toegang krijgt tot de audioketen en klaar is kees.

Paul Paul
9 jaren geleden

Vergeet wat, de Arcam speelt ook je cd’s en sacd’s af.

Paul Paul
9 jaren geleden

De Moon heeft wel een concurent namenlijk de Arcam Solo Music en deze kost €2.200,- heeft 2×80W maar kan iets minder bits streamen.
De Arcam is een best groot apparaat.

Geoffrey Vanhouwaert
Geoffrey vanhouwaert
9 jaren geleden

Nog een allerlaatste. Nu ik er even over nadenk. Waarmee speel je dan op de dion set?

Geoffrey Vanhouwaert
Geoffrey vanhouwaert
9 jaren geleden

Cool dat de versterkers nu zijn opgedeeld per soort! Even kijken of er nog subcategoriën bijgekomen zijn. Prima verbetering! Enough from me.

Geoffrey Vanhouwaert
Geoffrey vanhouwaert
9 jaren geleden

Even iets anders? Weet je al meer over de reageerknop. Bij jou lukt het blijkbaar wel nog.

Geoffrey Vanhouwaert
Geoffrey vanhouwaert
9 jaren geleden

Ach, zo zielig. Na zoveel jaren trouwe dienst als grofvuil aan de kant gezet. We hebben ze in zoveel reviews de revue zien passeren. Doet toch een beetje pijn aan mijn hart. Maar goed. Hopelijk vinden ze een goeie nieuwe thuis.

Geoffrey Vanhouwaert
Geoffrey vanhouwaert
9 jaren geleden

Mooie aankoop! En de lentus en de b&w?

Geoffrey Vanhouwaert
Geoffrey vanhouwaert
9 jaren geleden

Zijn de focals jullie nieuwe speakers of lees ik dat verkeerd?

Paul Paul
9 jaren geleden

Mooi apparaat, meer heb je tegenwoordig niet nodig. Phono ingang mm of mc? Is streamen is begrenst tot 96khz en via usb wel tot 256?

17
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x
×