vrijdag, juni 26, 2026
Home Review Naim NAC-N 272 NAP300DR en Momentum SX5i

Review Naim NAC-N 272 NAP300DR en Momentum SX5i

20

Voordelen

  • Erg fijne sound

    Degelijk gemaakt

    Fijne app

Nadelen

  • Eigen kabels

    UPnP heeft risico's

Prijs: € 22000 euro

Bouwkwaliteit
Inzetbaarheid
App
Sound
Prijs
NAIM NAC N-272 NAP300DR Momentum SX5i

Foto's NAIM-set

Inhoud

Winkels met Naim

Sint-Antoniusstraat 15
2300 Turnhout, BE
Joseph Bensstraat 21
1180 Ukkel, BE
Hooikade 13
2627 Delft, Zuid Holland, NL
Bredabaan 1031
B-2930 Brasschaat, BE
Pelikaanstraat 126
2018 Antwerpen, BE
Laat 29A
1811EB Alkmaar, NL
Schoenmakersstraat 19
6041EX Roermond, NL
Grotestraat 23
5931 CS Tegelen, NL
St. Ceciliastraat 28
5038 HA Tilburg, NL
Geldropseweg 105
5611 SE Eindhoven, NL
Korte Jansstraat 11
3512GM Utrecht, NL
Sikkel 40 F
3274 KK Heinenoord, NL
Hermesweg 2
3741 GP Baarn, Utrecht, NL
Korevaarstraat 2 e-f
2311 JS Leiden, NL
Koningsstraat 35
2011TC Haarlem, Noord Holland, NL
Spoorstraat 18
7491 CK Delden, Overijssel, NL
Steenstraat 54
6828 CM Arnhem, Gelderland, NL
Theresiastraat 151 - 157
2593 AG Den Haag, Noord Holland, NL
Beethovenstraat 9-b
1077 HL Amsterdam, Noord Holland, NL
Abonneer
Laat het weten als er
20 Reacties
Nieuwste
Oudste Meest gestemd
molenaar
molenaar
8 jaren geleden

Hoezo eigen kabels?????, heb zelf een 272 / 250 DR combinatie met Chord interface- en speaker kabels…..Klinkt werkelijk fabuleus!!!

Nick Seamore
Antwoord aan  molenaar
8 jaren geleden

Ik denk dat er met eigen kabels de DIN aansluitingen bedoeld worden welk geprefereerd worden door Naim. Ook ik gebruik Chord kabels bij mijn Naim Supernait 2 en gebruik de DIN variant welk inderdaad fabuleus klinken.

Stoommachine Dijkstra
9 jaren geleden

Het is Britse audio, naar mijn mening de mooiste audio.

Het lijkt wel hoe duurder de audio is de concurrentie heviger word bij de merken onderling.

Wat betreft het links en rechts aansluiten. Zelf ben ik een kluns ermee, dus bij Naim kan ik per ongeluk de boxen goed aansluiten.
Ik heb nooit mijn opstelling centraal, maar dat ligd aan mijn voorkeur alles A-semetrisch te doen en de muziek te bedienen met flashy apps vanuit verschillende posities.

Jurgen mulder
Jurgen mulder
9 jaren geleden

Lh en RH speaker uitgang achterop NAP zitten andersom omdat de eerste versterker van NAIM gemaakt werd voor professioneel gebruik en andersom geplaatst werd, was handiger met wisselen kabels. Uit nostalgie heeft men dit zo gelaten. Leuk toch.

Nick Seamore
Nick Seamore
Antwoord aan  Jurgen mulder
9 jaren geleden

Dat is niet geheel waar Jurgen. Men ging er vanuit dat de versterker achter de luisteraar werd geplaatst en dan klopt Lh en Rh. De rest klopt.

Nick Seamore
Nick Seamore
Antwoord aan  Jaap Veenstra
9 jaren geleden

Volgens de Nederlandse importeur Latham niet.

Nick Seamore
Nick Seamore
Antwoord aan  Jaap Veenstra
9 jaren geleden

Ik heb het toevallig nog van mijn neef gehoord die een Supernait 2 kwam brengen en jarenlang voor Latham gewerkt heeft (nu met pensioen) en een paar keer bij Naim heeft mogen neuzen en de nodige info heeft moeten vergaren. Maar om het even, het is een vreemde beslissing maar ben en blijf een Naim en Alpha-Audio enthousiasteling.

Bert Bruijs
10 jaren geleden

Waar zit het grote verschil in tussen de 272 en
de 172 XS?

Ruben Bear
10 jaren geleden

Beste Jaap,leuke review,zelf ben ik de gelukkige bezitter van de nac 272 en nap 250.2 met de piega premium 5.2 luidsprekers.Ik wil de 250.2 nog laten upgraden naar de 250DR,dit kan vanaf februari aanstaande.Even over je review,volgens mij zijn de geteste speakers van neat en niet van naim.Zelf gebruik ik kabels van the chord company,dus niet van naim.De interlink tussen voor- en eindtrap is een chord signature tunend aray,4-pin din naar xlr.Deze kabel is vele malen beter dan de meegeleverde standaard kabel.
In de toekomst wil ik de luidsprekers upgraden naar de B&W 804D3,Wat denk jij van deze combinatie?

Groet Ronald

Frank E
Antwoord aan  Jaap Veenstra
10 jaren geleden

Very neat indeed.

Sander
10 jaren geleden

Wederom een leuke review. Dikke prima.

Paar tips voor je videos:
– STAAN! Om meerdere redenen is het een beter idee om een video staand te presenteren.
– De achtergrond is echt te druk. Gebruik maken van een green screen is natuurlijk prima, maar gebruik dan, bijvoorbeeld, het honingraat van het logo als achtergrond en plaats de beelden die je wil laten zien in een kader.

Tweakers geeft het goede voorbeeld: http://tweakers.net/video/11137/lg-ef950v-uhd-oled-review-beter-beeld-bestaat-niet.html

Keep up the good work! 😉

fernand
fernand
10 jaren geleden

Wat bedoel je met : een rappe, goed ingedeelde NAS

20
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x
×