maandag, juni 22, 2026
Home Studiotest: Metrum VS Horus

Studiotest: Metrum VS Horus

11
Studiotest Metrum - Horus

Leuk en leerzaam!

Inhoud

Een test als deze in een prachtige, gecontroleerde omgeving doen is niet alleen heel leuk. Het is ook heel leerzaam. We hebben op ‘nerd-niveau’ kunnen luisteren en met experts kunnen werken. En wie wil dat nu niet?

Wat hebben we geleerd en als conclusie kunnen trekken? Allereerst kunnen we de Merging Horus en Metrum Acoustics Adagio niet vergelijken op productniveau. Want de Horus is een volwaardige studio interface. Het is een modulair product met talloze in- en outputs. Volledig via IP te bedienen en de mogelijkheid audio via IP te distribueren. dat kan de Metrum allemaal niet. Maar: de Metrum klinkt onder de streep wel beter. Coherenter, ruimtelijker, preciezer en natuurlijker.

Abonneer
Laat het weten als er
11 Reacties
Nieuwste
Oudste Meest gestemd
Huite
Huite
7 jaren geleden

Komend weekend in Tilburg eens kijken of Metrum wil meewerken!

Huite
Huite
Antwoord aan  Jaap Veenstra
7 jaren geleden

Heb je daar gezien Jaap!

Weer over de Adagio:
Reeds voor de IEar contact gekregen met Metrum (Anjo de Heus).
Hem gevraagd om een ingespeelde Adagio te mogen testen (op mijn kosten uiteraard) en hem ook verwezen naar deze discussie.
In reactie kreeg ik een enthousiaste Engelstalige klantreactie toegestuurd van iemand die de Adagio beter vond dan de Dacs van Chord. Leuk om te lezen natuurlijk maar niet waar ik om vroeg.
Op mijn vervolgvraag of ik alsnog zelf een Adagio mocht testen verder geen antwoord meer gekregen.
Niet erg want ik heb inmiddels besloten om de Chord Dave te gaan vergezellen van een Hugo upscaler. Setje mooie interlinks eraan en gaan met die banaan.

Huite
Huite
Antwoord aan  Jaap Veenstra
7 jaren geleden

En jij mag hier op de bank van je NOS Dac geloof komen afvallen!
De M-Scaler incl. Interlinks heeft wel een maandje nodig om in te rijden natuurlijk

Huite
Huite
7 jaren geleden

Begin langzaam maar zeker nieuwsgierig te worden naar die Metrum Acoustics Adagio.
Wil hem (in mijn setup) wel eens laten “strijden” met mijn Chord Dave!

Huite
Huite
Antwoord aan  Jaap Veenstra
7 jaren geleden

In dat geval heeft MA een Adagio verkocht. Wie durft?
En wil jij die vergelijking bijwonen Jaap? ?

Huite
Huite
Antwoord aan  Jaap Veenstra
7 jaren geleden

Dan is het nu de uitdaging om aan een ingespeelde Adagio te komen…

11
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x
×