Driade Flow 405 vra...

Meldingen
Alles wissen

Driade Flow 405 vraagje

45 Posts
9 Gebruikers
0 Reactions
9,170 Keer bekeken
Geert M.
Topic starter
(@esmse)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo,

De Driade Flow 405 krijgt veel liefde van Alpha Audio en na wat inlezen staan deze ook vrij hoog op mijn lijstje. Spijtig genoeg zijn er maar weinig specs over gekend, de enige die gedeeld wordt is impedance... Zaken zoals capacitance, resistance en inductance gaat niemand waarschijnlijk weten maar weet iemand misschien de diameter van de kabel, uitgedrukt in AWG of mm²?

Moest iemand enige ervaringen/vergelijkingen kunnen delen is dat ook enorm gewaardeerd. Ik begrijp dat de kabel een mooie brede en diepe stage neerzet maar ik ben een beetje bezorgd dat 'neutraal' misschien iets te neutraal voor mij is. Ik zou het spijtig vinden als de kabel nogal dunnetjes is qua tonaliteit en overbrengen van emotie.

Beantwoorden
44 reacties
Martijn (redacteur)
(@muziekliefhebber)
Lid

Dag Geert. De beste tip is om Driade te bellen of een mailtje te sturen met de vraag of je ze thuis kan proberen, dan weet je het zeker. Op basis van specificaties kan je niet afleiden hoe het klinkt in jouw set.

Beantwoorden
Geert M.
Topic starter
(@esmse)
Eminent Member

Dag Martijn, bedankt voor de tip, dat kan ik misschien wel eens vragen. Ik heb al even met ze gemaild, ze hebben het zelf niet voorgesteld. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe gangbaar dat in deze contreien is.

Ik ben ook nog wat andere kabels aan het bekijken en ben me vooral aan het inlezen/informeren op dit moment. Men kan niet alles gaan beluisteren en me verdiepen in het ontwerp en de filosofie is, voor mij alleszins, een deel van het plezier. Ik besef zeker dat specs niet zeggen hoe iets klinkt maar ze bevredigen wel mijn OCD en geven me een bepaald kader om de zaken te plaatsen. Over de Flow 405 is eerlijk gezegd weinig te vinden buiten wat op de site van Driade staat en wat Christiaan Punter en Jaap geschreven hebben. Ik had hoop om hier eventueel enkele ervaringsdeskundigen te vinden.

Beantwoorden
tsharskamp
(@tsharskamp)

Hoi hoi, je hebt altijd recht op retour minimaal 14 dagen. Betekend wel dat je betaald en in 14 dagen retour kan sturen. De vraag is of 14 dagen genoeg om te horen of de kabel goed is voor je systeem.

Beantwoorden
Geert M.
Topic starter
(@esmse)
Eminent Member

Bedankt voor de info, je hebt gelijk, dat is Europees herroepingsrecht als ik me niet vergis. Nu, ik ga geen 5 kabels laten afkomen en 4 terugsturen, dat lijkt me niet correct. Wanneer ik een exemplaar bestel zou ik toch 80% zeker willen zijn. 14 dagen is inderdaad niet veel, weekje inspelen en weekje wat proberen te luisteren is dat dan waarschijnlijk.

De kabels doen me trouwens een beetje aan Audience Au24 SE denken qua ontwerp en in de reviews zie ik ook wel overeenkomsten terugkomen.

Beantwoorden
Pagina 1 / 9