Driade Flow 405 vraagje
Misschien toch de Driade Flow kabel eens proberen? Geen randjes, ook niet als ze nog niet ingespeeld zijn.
Hoi Geert
Ik heb de Grim interlink naast de Chord signature xp gehad . De Chord lied duidelijk meer horen dan de Grim . Dat Chord vooral bla bla doet ( marketing ) herken ik niet . De Chord was wel gevoleig duurder . Maar je krijgt er ook veel voor terug . Maar uiteindelijk moeten jou oren en portemonnee de doorslag geven .
Chord is geen Bla Bla merk... heb gisteren een uur met de enigneer aan de lijn gehangen vanwege de speakerkabeltest. Geen bla verhaal... gewoon een prima vent met nuchter verstand.
Dit draadje heb ik met veel interesse gevolgd!
Ik heb als speakers een paar ATCscm19 monitors met Driade Flow 405 speakerkabels.
De versterker is een meer dan 20 jaar oude voor/eind combinatie van Chord elctronics.
De ATC speakers en de Driade Flow 405 kabel heb ik nog geen half jaar in gebruik(ATC speakers een maand eerder) dus ze moeten nog eventjes inspelen...
Ik hoor nu een heel ander geluid: Rust met een heel apart dieptebeeld, niet alleen het gewone dieptebeeld dat is er ook, maar ook een soort into your face geluid, smooth niet opdringerig.
De Driade kabel laat deze combinatie zichzelf zijn.
De ATC met Driade klinkt nu al ruim beter dan de combinatie met de B&W805d3, en dan heeft de ATC een hele ruime inspeeltijd nodig, hoe lang dat bij de
flow is weet ik niet.
Bedankt voor de bijdrage ivm de flow kabel, mooie speakers trouwens die ATC’s.
Ivm Chord heb ik me misschien verkeerd uitgedrukt maar het punt was dat die wel degelijk iets bijbrengen. Of het past zal misschien aan de set liggen. Ook leuk dat de Epic XL en de Flow bij in de test zaten trouwens. Ik had al wel verwacht dat de Epic XL de fun factor wat omhoog tilt, de Signature XL is de meer neutrale lijn volgens mij.
Wat betreft de Duelund, de laatste harde randjes zijn er wel af ondertussen en het was allemaal wat rustiger geworden maar nog steeds een beetje nerveus geluidsbeeld. Dan heb ik de RCA gewisseld, van een Wireworld Eclipse Silver naar een Chord Shawline en ineens was alles in balans. Mooi rustig geluidsbeeld, diep, iets breder en vooral rustiger, vloeiender. Ergens moet daar toch een mismatch gezeten hebben, waarom, geen idee. Ik heb daarna nog eens de luidspreker kabel terug met de Chord Clearway gewisseld en die wilde ik er eigenlijk onmiddellijk afhalen. Klonk dunnetjes en soms zelfs kunstmatig in het hoog in vergelijking met de Duelund. Momenteel klinkt het allemaal heel goed, er zijn nog wel wat puntjes die beter kunnen maar voor het geld is de Duelund wel een aanrader.