Home Muziek Album Review Blof Radio Berlijn

Review Blof Radio Berlijn

2
Review Blof Radio Berlijn

Blof heeft eigenlijk net zijn cd Alles blijft Anders in de schappen liggen en nu al komt Radio Berlijn. Dat was een leuke verrassing. Maar eerlijk is eerlijk: het is geen volledig album met acht nummers.

blof radio berlijnAls we Radio Berlijn binnen krijgen – gesigneerd! – nemen we direct een blik achterop. We zien dat het meer een leuk project is dan een nieuw album. We zien een remix van ‘Was je maar Hier’ en wat samenwerkingen. De eerste is met Krystl – We doen wat we kunnen – en de tweede is met Sabrina Starke: Meer kan het niet zijn.

Het album heeft ongeveer dezelfde sound als Alles blijf Anders. En dat album had al veel weg van Oktober en April die een beetje een andere weg in waren geslagen na het mega Umoja-project. Een project wat volgens Blof niet echt voor herhaling vatbaar was. Het album is geweldig, maar het reizen heeft zijn tol geëist. Niet gek: als band zo lang op tour zijn, is gewoon zwaar.

Maar omdat Radio Berlijn zoveel weg heeft van Alles blijft Anders, is het niet echt een ‘must have’. Natuurlijk zullen fans blij zijn met een nieuwe cd, maar de verkennende muziekliefhebbers zullen niet veel missen. Waarschijnlijk bundelt Blof daarom de cd met het échte studio-album. Een verstandige keuze.

Wat zijn de leuke nummers? Wij waarderen het openingsnummer wel: Radio Berlijn. Het is een sfeernummer, al is het nog niet echt bijzonder. Iedere dag klinkt wat afgezaagd, maar Eindelijk zet wel weer een goede sound neer. ‘We doen wat we Kunnen’ kennen we natuurlijk al van Alles blijft Anders, maar het nummer weet wel te pakken. Pascals stem mengt goed met die van Krystl.

Een nieuw nummer: Als je dit echt wilt. Dit had prima het studio-album kunnen halen naar ons idee. Het is een leuk nummer dat volwassen over komt. Dat geldt ook voor ‘Meer kan het niet zijn’ met Sabrina Starke. En Ogenblik. Wat echt niet over komt, is de remix van Was je maar Hier. Wat een verselijke poging om een nummer hip te maken zeg. Gelukkig is dit echt een uitzondering.

Kortom: Radio Berlijn is een leuke aanvulling… en leuke meepakker als je Alles blijft Anders koopt!