NIEUWS – Schiit (ja… je spreekt het uit als… ) komt met twee nieuwe producten: de Magni en Modi. De Magni is een gloednieuwe hoofdtelefoonversterker die 1,2 watt aan 32 Ohm kan leveren. de Modi is een nieuwe, high-res usb-dac… volledig gevoed uit de pc. Klinkt als iets wat we al kennen, toch? Ja… daar lijkt het wel op. Toch is Shiit net iets anders.
Grote Synology DSM-update: 4.2-3202
NIEUWS – Synology brengt vandaag een grote update uit van zijn DSM-software. Versie 4.2 (officieel 4.2-3202) brengt een paar interessante nieuwigheden. Waaronder direct streamen via bluetooth en grote snelheidsverbeteringen.
Battle of the great bij A10 / Room4Music
NIEUWS – Altijd al een degelijk vergelijk willen horen tussen analoog en digitaal? Of tussen buizen en solid state? En dan ook op het hoogste niveau? Dat kan op 7, 8 en 9 maart 2013 bij A10 audio / Room4Music.
Marantz NA-11S1-streamer komt eind maart
NIEUWS – Hij stond al in de productfolder die we bij D&M voor onze neus hadden, dus wij wisten het stiekem al… maar we mochten er niets over zeggen. Marantz komt eind maart met een streamer: de NA-11S1. Een high-end model dus!
Linn Sneaky komt in DSM-variant
NIEUWS – Goed nieuws voor wie een alles-in-één oplossing zoekt voor digitale distributie van muziek én beeld. De Sneaky komt nu ook in DSM-variant. Wat betekent dat het een complete digitale hub wordt.
HRT komt met mini-dac: microStreamer
NIEUWS – HRT (High Resolution Technologies) kennen we al lang. We hebben veel van ze getest. Met groot genoegen, want het zijn prima spullen. Nu komt het bedrijf met de MicroStreamer. Een superkleine usb-dac.
Streaming steeds populairder
NIEUWS – We streamen steeds meer. Nederlanders hebben in vergelijking met 2011 ongeveer 57 miljoen besteed aan digitale downloads en streamingdiensten. Dat is 67 procent meer. Een forse stijging dus. En met die cijfers neemt digitale distributie inmiddels 30 procent in van de muziekindustrie.
Review Atoms for Peace – AMOK
Het heeft even geduurd, maar goed: AMOK, het debuutalbum van Atoms for Peace is er. De band is opgericht in 2009 en bestaat uit Thom Yorke (leadzanger van Radiohead), Flea (bassist van The Red Hot Chili Peppers, Nigel Gorich (producer Radiohead) en Joey Waronker (toetsenist van R.E.M en Beck). Ow, we zouden bijna Mauro Refosco vergeten: de percussionist. Een superband? Zeker!
Nieuwe 700-serie van Focal
NIEUWS – Het is tijd voor wat nieuws, vindt het Franse Focal. De 700-serie is de opvolger van de Chorus V. Niet echt een logische stap om het dan de 700-serie te noemen (Chorus 700), maar goed: Fransen zijn wel vaker grillig.
Ford komt met Spotify naar Europa
NIEUWS – Ford gaat streaming bieden in de auto. Het gaat daarvoor samenwerken met de welbekende streamingdienst Spotify. Om het technisch te realiseren zal Spotify beschikbaar zijn via het nieuwe systeem Ford Sync AppLink.














