vrijdag, juni 26, 2026
Home Review Audio-Technica ATH-MSR7

Review Audio-Technica ATH-MSR7

11

Voordelen

  • Mooi gemaakt
  • Zeer neutraal
  • Sluit goed af

Nadelen

  • Geen verloopstekker

Prijs: € 249

Bouwkwaliteit
Comfort
Weergave
Prijs
Audio-Technica ATH MSR7

Klassiek

Audio-Technica ATH MSR7
Opvallend wat voor detail er allemaal uit deze units kan komen. Audio Technica heeft zijn huiswerk goed gedaan.

We willen nog twee dingen horen. Jazz en klassiek. Wat een hoofdtelefoon kan goed zijn, maar niet zo goed toch?

Onze keuze valt op Cello Suite No. 1: prelude van Bach, gespeeld door Yo-Yo Ma. Klassiek kan heel lastig zijn. Daarom is het ook zo’n goede test. We letten op de aanslag van, in dit geval, de cello. Hoe de muziek weg vloeit en het scherpe randje. Veel hoofdtelefoons hebben moeite met het onder controle houden van hoog. Vaak horen we dat terug in een te scherp of fris geluid. De MSR7 presteert voldoende tot goed met klassiek. En dat is erg positief. Juist omdat we vaak horen dat een hoofdtelefoon naar muziekgenres neigt. De MSR7 houdt het hoog heel netjes onder controle. Maar mist af en toe net iets aan klassieke details.

Als we jazz luisteren, dan luisteren we natuurlijk…….Miles Davis. En wat is Miles een geweldige combi met Audio-Technica. Fantastisch! Stella by Starlight. Trompet met de piano. We horen dat de trompet in het midden speelt en gelaagd daar achter de piano. Simpel geweldig.

Wij zijn verkocht en blijven nog even doorluisteren om vervolgens tot één puntje te komen: we missen een 6,35 mm verloop plug. Voor in de versterker thuis.

Meten is weten

Zodra we klaar zijn met luisteren, geven we Harry een slinger. Na wat tweaken, tunen hebben we alle metingen. Daar staan we dan. Met drie man redactie te staren. “Wat voor prijskaartje hing er ook al weer aan? 250 euro?? Dat kan nooit!”  De uitslagen van de metingen zijn gewoon heel erg goed voor deze klasse. De vervorming is heel erg laag. Iets wat we eigenlijk alleen maar terug zien in het dure en studio segment. Het zelfde geldt voor de neutraliteit. We zien duidelijk de invloed van de studioproducten terug komen in de kwaliteit van de consumentenproducten. Dat zien we graag!

Winkels met Audio Technica

Geldropseweg 105
5611 SE Eindhoven, NL
Abonneer
Laat het weten als er
11 Reacties
Nieuwste
Oudste Meest gestemd
PokerBrat
PokerBrat
8 jaren geleden

wat ik niet snap is dat WhatHifi tegenover gestelde zegt:
Goed comfort slecht geluid totaal 3/5.
hoe is het mogelijk?
https://www.whathifi.com/audio-technica/ath-msr7/review

fasteddie
9 jaren geleden

Super hoofdtelefoon, echter het comfort zal iemand kunnen afschrikken…..
Mij heeft het doen besluiten er geen te kopen ondanks het uitgebalanceerde geluid!
En inderdaad een perfecte phone voor onderweg of gewoon aan de versterker!

Geoffrey Vanhouwaert
Geoffrey Vanhouwaert
10 jaren geleden

Hallo,

Vooral de algemene consensus over de draagbaarheid. Ik luister langdurig met de hoofdtelefoon dus dit punt is essentieel voor mij.

Jaap Veenstra
Beheerder
Antwoord aan  Geoffrey Vanhouwaert
10 jaren geleden

Ik vind het ook één van de belangrijkste punten. Als het comfort niet goed is, is het voor mij gedaan.

Geoffrey Vanhouwaert
Geoffrey Vanhouwaert
10 jaren geleden

Ik ben op zoek naar een goeie koptelefoon. Deze spreekt me erg aan Quintijn. Maar ik heb een vraagje. Luistert de persoon naast je ook mee met de muziek of blijft die behoorlijk in de hoofdtelefoon?

Geoffrey Vanhouwaert
Geoffrey Vanhouwaert
Antwoord aan  Quintijn Bulterman
10 jaren geleden

Bedankt Quintijn,

Als ik mag nog een vraagje. Kan je zeggen dat een on ear in het algemeen meer geluid doorlaat naar de persoon naast je dan een over ear? Of heb ik het verkeerd voor?

Geoffrey Vanhouwaert
Geoffrey Vanhouwaert
Antwoord aan  Geoffrey Vanhouwaert
10 jaren geleden

Hallo,

Zelf wat opgezocht. Over ear beste voor mijn omgeving mits kwaliteit hoofdtelefoon. Nu nog kiezen. Keuzestress.

Geoffrey Vanhouwaert
Geoffrey Vanhouwaert
Antwoord aan  Geoffrey Vanhouwaert
10 jaren geleden

Hallo,

Het is de sony mdr a1 geworden. Ik laat je weten hoe hij bevalt. Bedankt voor de fijne reviews en keep up the good work.

Jaap Veenstra
Beheerder
Antwoord aan  Geoffrey Vanhouwaert
10 jaren geleden

Denk dat dat niet heel veel uitmaakt eerlijk gezegd!

11
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x
×