vrijdag, juni 26, 2026
Home Review AVM Ovation MA 8.2 eindversterker

Review AVM Ovation MA 8.2 eindversterker

6

Voordelen

  • Absolute controle
  • Gaat zeer verfijnd te werk
  • Snel, dynamisch, open
  • Mooi gemaakt

Nadelen

  • Het is een forse, zware set...
  • ... kost wat...
  • (Maar dan heb je ook écht wat)

Prijs: € 21800

Bouwkwaliteit
Controle
Inzetbaarheid
Prijs
AVM Ovation MA 8-2

Wie is AVM?

We hebben inmiddels best wat spullen getest van het Duitse AVM. We hebben echter nooit helemaal uitgelegd wat het voor bedrijf is en wat ze maken. Nu we deze twee mono-eindversterkers uit de Ovation-serie hebben staan (de high-end lijn van de fabrikant), vinden we dat toch wel gepast. Immers: wie zoveel geld gaat uitgeven, wil wel even weten wat ze voor vlees in de kuip hebben.

AVM staat voor Audio Video Manufaktur. Beetje suf, maar ja: het zijn Duitsers. “Duitsers maken geen grappen!”. Nee: 1200 watt in 4 Ohm is geen grap! En 2000 VA en 200.000 uF (nee, dat is geen ‘0’ te veel) zijn ook geen grappen. AVM is serieus. Maar terug naar het bedrijf. Het bedrijf wordt aangestuurd door Udo Besser. Die ontwikkelt tevens de apparaten en is ook bekend van bijvoorbeeld Burmester.

Wie door de website klikt, zal zien dat er heel veel keuze is. Het geheel is op te delen in drie segementen: Inspiration (instap), Evolution (middensegment) en Ovation (high-end). En binnen die segementen zijn er alles-in-een oplossingen, streamers, voorversterkers, eindversterkers, geïntegreerde systemen en zelfs cd-spelers met dac-functie. Kortom: voor iedereen wel iets.

Het leuke aan AVM is dat sommige systemen tevens modulair zijn, waardoor ze ook in een later stadium nog upgrades en uitbreidingen kunnen meekrijgen. Dat maakt het voor de consument gemakkelijker in te stappen.

Wij hebben in deze test de Ovation MA 8.2: de allerkrachtigste versterker uit de high-end lijn. We zijn benieuwd!

Abonneer
Laat het weten als er
6 Reacties
Nieuwste
Oudste Meest gestemd
Ferdy Bossy
9 jaren geleden

Jaap misschien kan Ovation CS 8.2 ook een keer getest worden. Over de prijs wordt zeer geheimzinnig gedaan waarschijnlijk €25.000,- Als je het financieel waar kan maken, is dit dan echt waar voor je geld, gewoonweg de beste?

Fabian
Fabian
9 jaren geleden

Hoe verhouden die monoblokken zich tot de Benchmark AHB2. Zijn de meeste daarmee niet véél beter af? ik luister echt graag naar muziek maar kan me niet voorstellen dat ik een dergelijke set ooit in mijn woonkamer neer zou zetten.

wiel hamers
9 jaren geleden

Avm was begonnen als zelfbouwversterker in Elrad als ik mij niet vergist, en als ik mij niet vergist is die een aantal jaren geleden overgenomen door een nieuwe eigenaar.
Dan hoe kan en versterker met meerdere fets in de uitgang super klinken,

Mvg wol

pevenu
9 jaren geleden

Beste Jaap, betreft Amelie de naam van een album of van de artiest. Of betreft het het album met gelijknamige titel?

6
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x
×