Saturday, April 27, 2024

Advies / ervaringen gevraagd

Tagged: 

Viewing 3 reply threads
  • Author
    Posts
    • #195853
      MarkMark
      Participant

      Hallo,

      Na vele jaren digitaal muziek ervaren via een koptelefoon begint het weer te kriebelen een HiFi set te installeren in de huiskamer. Vinyl is hierbij essentieel.

      Mijn oog is gevallen op een Pro-ject colorful audio systeem. Bestaande uit een Debut Carbon EVO platenspeler, een MaiA S3 geïntegreerde versterker en Speaker Box S2 speakers. En dan in een smaakvolle kleur naar keuze.

      Heeft iemand ervaringen de HiFi spullen van Pro-ject?

      Een CD box S3 en een Sub box 50E van het zelfde merk zou het set moeten complimenteren.

      Benieuwd naar jullie ervaringen en of mening over Pro-Ject.

       

      mvgr, Mark

       

    • #196062
      Jaap VeenstraJaap Veenstra
      Keymaster

      Ik ken eigenlijk alleen de platenspelers van ProJect. Zeker niet verkeerd, maar ben meer gecharmeerd van Rega draaitafels. Iets meer ‘fun’ en losheid doorgaans. De rest van ProJect ken ik gewoonweg niet..

    • #196064
      MarkMark
      Participant

      Afgelopen zaterdag ben ik bij Hobo HiFi beland in den Haag waar ze een smaakvolle blauwe versie van het Project hifi-systeem hadden staan.

      Ik had zelf een EP van Massive Attack meegenomen ( Inertia Creeps ) om te beluisteren wat het systeem kon. note: het systeem stond er koud een dag en had, volgens mij, nog geen draaiuren gemaakt. Hobo, waar ik fijn geholpen werd door Jan, had nog een LP liggen van Alanis Morisette MtV unpluged en een Pink Floyd album.

      Na een aantal nummers kwam ik er al snel achter dat het systeem de midden en hoge tonen heel zuiver kon produceren. Gedetailleerd is denk ik de juiste bewoording, maar ik miste de emotie omdat er op het gebied van lage tonen er eigenlijk nagenoeg niets aanwezig was. Na het erbij zetten van een subwoofer werd het aanzienlijk beter.

      Het systeem stond een een grotere open ruimte. Eigenlijk zou je zoiets thuis neer moeten zetten en ermee aan de gang moeten gaan. De platenspeler ben ik wel van overtuigd. Van het set qua uitstraling ook, want het is echt heel mooi om te zien (smaak, weet ik). Maar initieel had ik geen wow factor qua geluid. Al had ik dan wel weer kippenvel bij het horen van Alanis Morrisette. Haar zang/stem geluid werd bijzonder goed weergegeven.

      Ik moet nog eens over nadenken. De eenvoud van het systeem spreek mijn enorm aan. Visueel ook. Uiteindelijk gaat het om het geluid, maar daar heb ik nog teveel vraagtekens bij.

       

      • #196072
        Jaap VeenstraJaap Veenstra
        Keymaster

        Een niet ingespeeld ‘compact’ systeem in een grote ruimte horen kan in feite gewoon niet. Dat geeft geen eerlijke indruk. Ik zou vragen of het mogelijk is dit systeem in een kleinere ruimte te beluisteren als het op temperatuur is én het een uur of 100 heeft gespeeld. Dan kan je veel beter horen waartoe het in staat is.

    • #196079
      MarkMark
      Participant

      Dank voor het advies Jaap!

      Ik denk dat ik het potentieel van het systeem inderdaad nog niet gehoord heb.

Viewing 3 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.
×