Saturday, April 27, 2024

Advies Geintegreerde Versterker – Streamer & Luidsprekers

Viewing 5 reply threads
  • Author
    Posts
    • #195591
      Anonymous
      Inactive

      Als audioliefhebber ben ik op zoek naar een audio upgrade. Omdat ik zo min mogelijk hardware wil in mijn huiskamer ben ik op zoek naar een geïntegreerde versterker/streamer en 2 boekenplank speakers op stands die aan weerszijden van een 50 inch tv geplaatst moeten worden. Ik heb een brede muziekvoorkeur voor het (rock) alternatieve genre maar ook Pink Floyd, Massive Attack, Country & Southern Rock horen daarbij. Via HDMI/ARC ook inzetbaar als weergever voor de TV. Ik ben een Tidal gebruiker en mij eigen collectie draait op een NAS in mijn netwerk. Mijn voorkeur is een gedetailleerde technische weergave met nadruk op het hoge spectrum. Nu heb ik mij al enige tijd verdiept en heb verschillende luistersessies bij leveranciers met verschillende configuraties gedaan maar ik ben er nog niet goed uit. De keuzes voor de geïntegreerde versterkers/streamers gaan tot nu om de NAD M10 v2, Marantz 40n en de Cambridge EVO 150. Voor de speakers, de B&W 705 S3, KEF S3 meta en Elac Elegant BS312. 2. Nu het dilemma, de ene adviseur zweert bij de NAD M10 v2 en B&W 705s3 combi en de andere raad deze juist af omdat het karakter van de NAD ic met de B&W tot een de scherpe weergave en uiteindelijke ‘luistermoeheid’. Ik realiseer mij natuurlijk dat de keuze uiteindelijk gebaseerd is op persoonlijke voorkeuren maar ik zou wat meer advies van onafhankelijke forumleden goed kunnen gebruiken.

       

       

       

    • #196114
      Sipco WiersmaSipco Wiersma
      Participant

      Mijn advies zou zijn; gebruik je eigen oren en laat je niet teveel beïnvloeden door wat anderen mooi vinden. Nu is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan! Je weet wat je wilt en dat is niet luistermoe worden van de scherpte in de weergave.

      Is het een idee om verder naar een set luidsprekers te kijken die meer aansluiten bij wat je zou willen. Je kan ook overwegen om naar een andere hifi winkel te gaan met andere merken, misschien vind je daar wel je match!

      Vertrouw op je eigen oren, jij moet ernaar luisteren en niet de adviseur!!

    • #196177
      BartBart
      Participant

      Ik zou sowieso beginnen met het kiezen voor je speakers. Die hebben een grotere invloed dan je versterker op het geluid.

      Als je die hebt gevonden kun je er diverse versterkers op proberen.

      Sowieso zou ik dit proberen thuis te doen, aangezien akoestiek ook van grote invloed is op de sound.

       

      Je schrijft trouwens niets over je budget, hoeveel wil je er aan uitgeven?

    • #196182
      Willem657Willem657
      Participant

      Dank voor de reacties, om te beginnen mijn budget is 4 a 4,5 k euro. Ik zou toch wel geholpen zijn met enkele suggesties mbt sterke speaker/versterker combinaties (merk/type) of misschien wel actieve speaker suggesties.

      • #196204
        Martijn (redacteur)Martijn (redacteur)
        Participant

        Ik zou aan je lijstje de Naim Unity Atom als suggestie willen toevoegen en ELAC VELA BS404 speakers. Zie ook de multitest die we gedaan hebben met monitor speakers.

        De KEF speakers snap ik niet helemaal als je aangeeft dat “Mijn voorkeur is een gedetailleerde technische weergave met nadruk op het hoge spectrum.”. Dat zijn KEF speakers niet, die zijn heel beleefd en warm/zacht van klank. Niets mis mee, maar voldoet niet aan je beschrijving. Zie dezelfde monitor speakers test.

    • #196227
      Willem657Willem657
      Participant

      Dank voor jullie reacties👍Wat vinden jullie van de combinatie B&W 705s3 met de Cambridge evo 150?

      • #196228
        Jaap VeenstraJaap Veenstra
        Keymaster

        Dat gaat wel heel fel worden gok ik… B&W heeft een aardig pittig hoog.

        • #196229
          Dewit DewitDewit Dewit
          Participant

          Ik zou voor een ATC scm 7 of scm 11 monitor speaker gaan. ATC speakers klinken rustig en erg gedetailleerd. Daar moet wel een stabiele versterker bij.

           

          • #196230
            Willem657Willem657
            Participant

            OK dus het risico van ‘luistermoeheid’ Welke combi zou je harmonieuzer vinden? Actieve speakers zijn ook een optie btw

            • #196231
              Willem657Willem657
              Participant

              <p style=”text-align: center;”>Thanks, merk is mij onbekend maar zou ze zeker willen gaan luisteren. Ze hebben een ‘stabiele versterker’ nodig. Waar moet ik dan aan denken?</p>

            • #196233
              Martijn (redacteur)Martijn (redacteur)
              Participant

              Hier vind je alle reviews van actieve speakers: https://www.alpha-audio.net/hi-fi/loudspeakers/active/

            • #196273
              Dewit DewitDewit Dewit
              Participant

              Hallo Willem 657,

              Je kan het beste een ATC speaker altijd combineren met een versterker vanaf 75 watt, de fabrikant raadt dit zelf aan. Je haalt zo het beste uit je speaker. ATC maakt zelf ook versterkers maar je bent vrij om naar een andere versterker te kijken. Een Parasound of een mooie Yamaha, de laatste is hier bij Alpha Audio getest.

              ATC heeft ook actieve speakers, de ATC scm40A, er is hier ook een review van. De scm40A heeft ook een jongere broer ATCscm19A daar is alles ingebouwd dus actief.

              Veel succes met je zoektocht!

               

               

    • #197221
      JosJos
      Participant

      Kijk eens naar kii actieve speakers. Naar ik begrepen heb kun je die ook nog naar smaak tunen

Viewing 5 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.
×